Generalnie auto przy którym grzebię jest mojego kolegi, którego instruowałem w pewnych aspektach co i jak ma zrobić, a on uparł się żebym ja zajął się jego Astrą. Sam jeżdżę Zafirą z Silnikiem Z18XER.

![]() ![]() |
Moderator: piotii
Igeli napisał(a):Dziękuję osobiście Mariuszowi131 za wkład w opis jak zdemontować kolektor. Zrobiłem to parę dni temu, bez jego uwag nic bym nie zrobił.
Punkt po punkcie tak demontowałem.
Jedynie dodam, że wykręciłem filtr oleju i kolektor pięknie się wyjął jak i włożył. Zabezpieczyłem obudowę filtra folią przed paprochami.
Koriozalne jest jedynie to, że uszczelka pod kolektor od strony bloku kosztuje ok. 16 zł, a uszczelka od strony dolotu jest osiągalna tylko w ASO za jedyne ok. 190 zł (5 dni roboczych czekanie), więc użyłem w tym miejscu silikonu.
Powrót do Napęd, silniki diesla
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości