ja wyjmowałem dla brata w 1,9 cdti pod blokiem w warszawie , zdemontowałem calą puszkę filtra powietrza i filtra paliwa( tamtedy go wyjmowałem) i jakoś to wyszło, zawiozłem na wymianę bo miał uszkodzone sprzęgło alternatora więc naprawa stała się nie opłacalna , do środka nawet nie zaglądałem ale uszkodzone magą byc:
-sprzęgło alternatora(niedługo wprowadza na pewno dwumasę
)
-wytarty komutator
-łożyska
-regulator ładowania a raczej same szczotki
-mostek prostowniczy
-uzwojenie lub jak zwą stojan
po objawach obstawiam szczotki ale jak to ruszysz to zaraz komutator się wymienia i łożyska -około 150zl plus wyjecie przy dobrych wiatrach, jak pisałem przy padniętym sprzęgle alternatora naprawa się nie opłaca( czy jest dobre łatwo sprawdzić, kręcisz alternatorem i łapiesz za kółko(kółko ma stać a alternator kręcić) jak alternator się zatrzyma to przechlapane a jak się kręci to można naprawiać