No tak...
Komputer myśli algorytmem więc ten komunikat jest uzasadniony.
Na zimnym silniku, sprawdź działanie wentylatora klimatyzacji - odpal auto i włącz klimę. Do kilkudziesięciu sekund ten wiatraczek z przodu, między zderzakiem, a pierwszą chłodnicą (chłodnica klimatyzacji - ujrzysz go po zdjęciu atrapy grilla) powinien zacząć kręcić na I biegu. Ma kręcić się na wolnym biegu niezależnie od temperatury otoczenia. Załączeni jednak następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Jeżeli jest gorąco, to po chwili przejdzie na II bieg i będzie tak zapierdalał, żeby tylko schładzanie było możliwie najbardziej efektywne. Czujniki od klimy zrobią swoje. Możliwe też, że po wyłączeniu biegu I włączy bieg II raz, przerwie... Włączy znowu od razu bieg II... Szarpnie autem raz, drugi, trzeci i już nie przestanie kręcić. Ogromna różnica temperatur może powodować takie zachowania układu klimy.
Jak już będziesz pewien, że ten wiatrak śmiga jak należy to przyjrzysz się temu między silnikiem, a chłodnicami, czyli wentylatorowi chłodnicy silnika. Wtedy musisz nagrzać silnik. Obecnie o to nie trudno.
Ja, gdy miałem problem z wentylatorem klimy nie miałem błędów. Ale, jak piszę tu:
viewtopic.php?f=4&t=2690&start=10wentylator ten raz pracował ok, czyli najpierw I bieg, potem II, a czasem tylko w sekwencji "cisza - II bieg", co powodowało szarpanie autem i lekkie falowanie chłodu w nawiewach.
Bezpieczniki:
<code>
nr 5 I = 30 / 40 A wentylator chłodnicy (prąd znamionowy zależy od wersji silnika i wyposażenia)
nr 6 I = 20 / 30 / 40 A wentylator chłodnicy (prąd znamionowy zależy od wersji silnika i wyposażenia)
</code>
nie pozostają tu bez znaczenia.
Jak wykluczysz ten pierwszy od klimy to musisz pochylić się nad tym od chłodnicy silnika.
Czy on w ogóle się załącza?
Przejdź w tryb BC, wejdź na ten ekran z temperaturą na czujniku i silnika i patrz/słuchaj co się w aucie dzieje....
Może tylko rezystor w silniku wentylatora chłodnicy silnika samochodu?
Trzeba sprawdzić wszystko.
Pozdrawiam.