Witam,
No więc ponownie odkopuję, bo temat jest następujący. Posiadam wtyczkę z 4 pinami. Wyciąłem swój rezystor wraz z bezpiecznikiem termicznym. Niestety nie zostawiłem sobie blaszki łączącej ze zdjęcia sparspar'a. Jednak wzorując się na zdjęciach @yunivers21 uznałem, że to nie jest problem bo wystarczy 1-szy bieg i 3-ci. No więc zrobiłem tak:
Wzorując się na zdjęciach sparspar'a ustalmy, że mamy 2 strony modułu:
1. Strona z 3 blaszkami
2. Strona z 2 blaszkami
Moja kolejność działań:
1. Bezpiecznik termiczny połączyłem z z blaszką 1 i 4.
2. Drut oporowy połączyłem z blaszką 2 i 4.
Miałem nadzieję, że to mi da 1 bieg wentylatora załączany wraz z klimą. Jednak tak się nie stało. Oczywiście 3-ci bieg, który z tego co się zorientowałem załączany jest z pominięciem opornika (napięcie podawane jest bezpośrednio z akumulatora) załącza się na krótkie chwile( pewnie w celu obniżenia ciśnienia w układzie).
W ramach eksperymentów połączyłem ze sobą kawałkiem drutu oporowego blaszkę nr 2 i 3 i wentylator załącza się tak jakby na 3-cim biegu (tak wnioskuję bo załącza się na chwile ale dłuższe) ale na wolniejszych obrotach, Wnioskuję więc że "przepuściłem" 3 bieg przez opornik obniżając w ten sposób obroty.
Panowie jak w końcu powinien być podłączony ten drut z bezpiecznikiem?
1. Czy Wg sparspar'a, który nawiercił w blaszce otwór przewiercając plastik (która mu chyba została po rozkruszeniu opornika - ja swój wyciąłem razem z tą blaszką) a więc niejako połączył jeden koniec termika i drutu oporowego z blaszką nr 5, drugi koniec termika z blaszką nr 1 i w końcu drugi koniec sprężyny z blaszką nr 2? Czy przy tym rozwiązaniu powinienem połączyć drutem oporowym dodatkowo blaszkę nr 5 z blaszką nr 3 aby uzyskać efekt blaszki, którą wyciąłem?
2. Czy rozwiązanie kolegi yunivers21 jest poprawne ale nie działa z każdym 4 pinowym wentylatorem. Ze zdjęć wynika mi że na modelu yunivers21 blaszka nr 3 i 5 są zaizolowane więc nie biorą udziału w całym zamieszaniu, czy się mylę?
3. Spotkałem się ze schematem że połączone były ze sobą blaszki nr 4 i 5 i dodatkowo 5 i 3 (te chyba w celu uzyskania 2 biegu) . Ale tutaj trzeba chyba dodatkowej sprzężyny o innym oporze.
Nie jestem fachowcem, ale czy w tym układzie wszystkie blaszki powinny być ze sobą połączone czy to bezpośrednio czy to przez drut oporowy lub bezpiecznik? A więc powinienem np drutem oporowym połączyć blaszkę nr 4 i 5 oraz 5 i 3? Proszę o potwierdzenie toku rozumowania.
Jeśli tak to