Ale archiwa odkopujecie
Te 150 tyś. km to Opel podaje dla fabrycznego rozrządu OE na pierwszy montaż. Następne to już są wiadomo OEM lub aftermarket. Teść w zwykłym benzyniaku dacii 86KM 8v wymienił rozrząd i mu po 60 tyś. km pasek strzelił a to nie był najtańszy pasek chiński, tylko markowy. Być może trafiła mu się jakaś podróbka, albo rolek nie wymienili i jakaś stanęła. Szczęśliwie mu się nic nie zderzyło w silniku i tylko wymiana rozrządu. Więc tak bym się nie sugerował zaleceniami Opla, bo u nich norma to spalanie oleju w ilości 0.6 l / 1000km. Wychodzi z tego, że po 10 tyś. km mamy nowy olej w silniku bo dolane 6 l
Po za tym 150 tyś. podają dla silników benz. XER a dla diesli jest 90 tyś. przynajmniej w tej instrukcji co ja mam. 150 tyś. to jest na pasek osprzętu. Ale jak już zdjęty do rozrządu to warto wymienić na nowy, niż ryzykować że pęknie w najmniej oczekiwanym momencie.
Tak że @piotrh Twoje auto, Twój silnik, Twoje ryzyko. Niech Ci ASO da gwarancję na piśmie na ten interwał po wymianie rozrządu. W Oplu to się po 150 tyś. km nawet ponoć niewymienialne do końca żywota łańcuchy rozrządu już wymienia, bo się rozciągają i zaczyna klekotać.