Strona 6 z 12
Drganie lewarka
Napisane:
24 gru 2015, o 09:43
przez grabek2012
Witam,
Silnik A17DTR
Mam problem z drgającym lewarkiem zmiany biegu. Problem występuje tylko na 3 biegu podczas jazdy bez wciśniętego gazu -hamowania silnikiem w okolicach 2 tys obrotów (1900-2100). Na innych biegach, prędkościach obrotowych problem nie występuje. Czy mogą być jakieś inne przyczyny oprócz uszkodzenia skrzyni/ łożysk itd?
dzięki za porady.
Prośba o sprawdzenie pliku z diagnozy Op-Com
Napisane:
30 gru 2015, o 22:16
przez KilleRDK
Witam,
ostatnio zakupiłem interfejs Op-com z Chin. Wszystko dobrze działa. Otrzymałem także log z diagnozy. Nie orientuję się co za problem jest z moim autem, dlatego proszę o sprawdzenie poniższych danych. Astra po wymianie rozrządu (silnik był w naprawie, gdyż mechanik źle założył pasek i doszło do wykrzywienia tłoków) zaczęła bardzo powoli zyskiwać na mocy. Przy ok 2-3tys obrotów następuje przeskok i auto zaczyna dopiero szybciej jechać. Astra była u elektronika w celu odblokowania BC. Elektronik stwierdził, że można odblokować pełno funkcji, a BC się nie da, gdyż za słaby typ wyświetlacza (mam GID - radio + SIM - wyświetla nawet informacje graficzne o gołoledzi, ale brak info o spalaniu, itp.). Stwierdził, że komputer musiał być kiedyś przestawiany, gdyż brak w nim info o przebiegu - nie zgadza się z tym, co jest na wyświetlaczu. Nie wiem, czy ktoś tam czegoś nie popsuł. Auto było sprowadzone z Belgii i podobno jest wszystko oryginalne. Proszę Was o pomoc. Mam Astrę H Sport 1.7CDTI 100KM. Wszelkie wskazówki mile widziane. Dziękuję!
Oto log:
DIAGNOSTIC REPORT:
VAUX-COM 120309a
Please add your workshop
name in the settings window
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: CIM
Identifier: 0x010A
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: VALEO A3300 CIM
Hardware number:13198908
Part Number:13198908
Software version number: M:70.49 S:01.00A
System description: VALEO0400
Hardware key number: S001000923
Programming Date: FFFFFFFF
Alpha code: ˙˙˙
Manufacturing date: 20050907
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙
Number of stored fault codes: 2
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present
U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
(00) - Not present
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: ECM
Identifier: 0x0705
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: Z17DTH
Hardware number:81011943
Part Number:55556829
Software version number: 563t74s1
Hardware manufacturer number: 0281011943
System description: 1037374425P368_I63
System description: BOSCH0100
Type approval number: B04015
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Programming Date: FFFFFFFF
System description: 0x00000002
Alpha code: ZH
ECU variant coding: 0xC5004331
Number of stored fault codes: 1
P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(74) - Not present
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Identifier: 0x0494
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: ESP MK60
Hardware number:16039000
Part Number:13213610
Software version number: D4_REL00354
System description: TEVES0300
Hardware key number:
Programming Date: 00000000
Alpha code:
Manufacturing date: 00000000
ECU variant coding: 0x40610191
Number of stored fault codes: 2
U2143 - CAN-Bus No Communication with SAS (Steering Angle Sensor)
(00) - Present
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Present
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: EHPS
Identifier: 0x0203
System name: EHPS EP2 ZFLS
Part Number:0
Software version number: 7625379108D P520
System description: ZFLS 0011
Hardware key number:
Programming Date: 20202020
Alpha code: JV
Manufacturing date: 00000000
Number of stored fault codes: 1
U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: IPC
Identifier: 0x1001
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: BCM/KOMBI-A3300
Part Number:13216676
Software version number: 4.405 11/04
System description: SIEM 0400
Hardware key number: 0000000000
Programming Date: 00000000
Alpha code: NX
Manufacturing date: 20050823
Code Index and version: 001 05
Number of stored fault codes: 1
B1016 - Vehicle Identification Number Not Programmed
(00) - Intermittent
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Identifier: 0x0204
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: MRSZ-Temic
Part Number:13188857
Software version number: A3300RG3 V 3.1.0
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Alpha code: GW
Manufacturing date: 20050825
No fault codes stored.
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: UEC
Identifier: 0x0105
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: FZM INTEDIS
Part Number:13206745
Software version number: FZM 8.16
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Alpha code: GR
Manufacturing date: 20050908
No fault codes stored.
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: REC
Identifier: 0x0108
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: RZM INTEDIS
Part Number:13206762
Software version number: RZM 8.12/
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Alpha code: HK
Manufacturing date: 20050830
No fault codes stored.
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: EHU
Identifier: 0x0304
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: CD 50 Phone
Hardware number:13105895
Part Number:13145174
Software version number: 06.23/D3623
System description: BOSCH0400
Alpha code: AQ
Manufacturing date: 20050825
Code Index and version: 002 05
Audio Index and version: 022 04
Temperature Index and version: 001 01
No fault codes stored.
**********************ECU ID ENDS**********************
**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: DIS
Identifier: 0x1201
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: CID/GID Delta
Hardware number:13111163
Part Number:13111163
Software version number: GD59-/00050
System description: SIEM 0400
Alpha code: KP
Code Index and version: 006 01
Number of stored fault codes: 1
U1500 - Graphical Interface Communication Malfunction
(00) - Not present
**********************ECU ID ENDS**********************
Insp 4 od czasu do czasu??
Napisane:
2 sty 2016, o 20:05
przez mario1989
Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem bo od czasu do czasu zapala się insp 4 ze woda w filtrze paliwa. A z 3 miesiące temu wymieniałem filtry i było wszystko Oki tylko od paru dni co parę odpaleń pojawia się insp 4 ale żadnej innej kontrolki nie ma i odpala normalnie. I nie wiem czy mam sie martwić czy to jest normalne w minusowe temperatury. Dziękuje wszystkim za każda odpowiedz i pozdrawiam.
problem z ESP
Napisane:
6 sty 2016, o 13:53
przez Drummer
Witam Panowie, niedawno zakupiłem astre h kombi 1.9 cdti 120km w automacie i mam pewien problem. Posiadam przycisk "sport" gdzie po włączeniu czuć jego działanie, aczkolwiek czytałem że dłuższe przytrzymanie tego guzika wyłącza ESP, a u mnie to nie działa, trzymam przycisk i nic się nie dzieje a ESP dalej działa. Jakieś pomysły ?
Szarpanie pod czas jazdy, kontrolka auta z kluczykiem
Napisane:
8 sty 2016, o 13:29
przez Damian_PL
Witam
Przeszukałem całe FORUM w wzdłuż i wszerz ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie dlatego zaczynam nowy wątek.
Jestem posiadaczem Opla Astry H GTC 19. CDTI 110KW 150KM. Zaraz gdy tylko ją zakupiłem postanowiłem usunąć filtr cząstek stałych. Po usunięciu DPF i wgraniu nowego oprogramowania w sterownik wszystko jest okey. Problem zaczął się gdy tej zimy przyszły mrozy, mimo tego że niby zatankowałem zimowe paliwo, auto podczas jazdy strasznie szarpało ( wyglądało to tak gdyby nie dostawało paliwa, powietrza lub dusiło się spalinami) przy czym zapalała się i gasła pomarańczowa kontrolka z kluczykiem i oczywiście delikatnie falowały obroty. Pojechałem do mechanika na komputer lecz ten nic nie wykazał. Postanowiłem wstawić auto do garażu włączyć farelkę i poczekać co się stanie. Dziś wsiadłem do samochodu odpaliłem auto pochodziło 30 min zanim ruszyłem i ku mojemu zdziwieniu wszystkie wymienione wyżej objawy zniknęły. I tu rodzi się moje pytanie czy to oznacza że coś przymarzło w układzie paliwowym? Podejrzewam że mam wodę w zbiorniku paliwa jeżeli ktoś kiedyś miał podobne problemy proszę o pod powiedź gdzie szukać problemu.
Pozdrawiam
Nadmierne spalanie 1.7cdti
Napisane:
10 sty 2016, o 20:44
przez Dziopski
Kombi, silnik po kapitalnym remoncie- bo się rozbiegał- turbinka zregenerowana. W zasadzie chodzi dobrze ,zapala ładnie nawet przy dużym mrozie, ciągnie nieżle ,pracuje równiutko bez falowania , na jałowym ma niespełna 800 obr. (może zbyt małe?)chwilowe spalanie 0.3, jednak spala ok 7 l. w mieście nawet bez mrozów. Poza miastem niewiele lepiej bo 6.4. Wymieniłem też termostat. Pamiętam poprzednią też łagodną zimę - spalał jakoś o 1.l mniej. Stąd pytanie : jak i czym można sprawdzić jakieś parametry w silniku i może coś trzeba podregulować, przestawić? Dodam że wtryski też po regeneracji. Może mimo remontu zmierzyć też kompresję? Proszę o jakąś podpowiedż !
Brak mocy na zimnym silniku Z19DT
Napisane:
12 sty 2016, o 15:12
przez MiRas
Witam,
Od przedwczoraj moja Astrunia diesel 1.9 120 KM ma problem, otóż na zimnym silniku nie ma całkowicie mocy, nie reaguje na pedał gazu, dopiero po ok 30 sekundach dochodzi do siebie i później jest ok. Jak wyjeżdżam z garażu przy większym dodaniu gazu (by w ogóle pojawiły się jakieś obroty) to silnik faluje. Jak wyżej wspomniałem po 30 sekundach, lub kilkukrotnym lekkim naciśnięciu na gaz wszystko wraca do normy i jest dobrze. Metoda gaz-hamulec nie wykazuje błędów. Miał ktoś kiedyś coś takiego i wie co może być przyczyną?
urwana świeca żarowa 1.3 cdti
Napisane:
16 sty 2016, o 19:54
przez gitarask7
Wita, Serdecznie. Moje pytanie brzmi : jak wykręcic urwaną świece żarową? jest to pierwsza świeca.samochod w mrozy nie pali. czy trzeba zdejmowaąć głowicę? świeca kręci sie w obydwie strony.
czujnik wału korbowego
Napisane:
20 sty 2016, o 16:08
przez a_lewicki
Witam. W którym miejscu jest czujnik wału korbowego w 1.3 CDTI?
O-ring chłodnicy spalin
Napisane:
28 sty 2016, o 10:44
przez r4fall
Cześć,
W mojej Astrze mam spory wyciek płynu chłodniczego (ok. 1l/1000km). Wstępna diagnoza wskazuje nieszczelność na łączeniu chłodnicy EGR z blokiem silnika (obudową termostatu). Najprawdopodobniej uszczelniaczem jest tam oring, który wymaga naprawy.
Stąd moje pytanie, czy wiecie jakie wymiary ma zastosowany tam oring? Ew. gdzie mogę to sprawdzić?
Chodzi dokładnie o uszczelnienie rurki jak na foto:
- c8784-dsc01344.jpg.jpg (96.31 KiB) Przeglądane 10495 razy