Strona 4 z 12

Wycieki - separator i pokrywa zaworów?

PostNapisane: 23 sie 2015, o 07:50
przez White
Cześć wszystkim :)

Wczoraj zrobiłem zdjęcie podajże separatora...wydaje mi się jakby był jeszcze bardziej mokry niż był wcześniej,,,ponoć ten typ tak ma ale szczerze to chciałbym coś zrobić bez wymieniania separatora....forumowicze wspominają coś o dodatkowym oringu ale chyba przy wężyku po prawej a nie po lewej a to on teraz wydaje się cały mokry...chociaż sama obudowa od góry też jest mokra...

Obrazek[/URL]

Obrazek[/URL

Dostrzegłem jeszcze jak poci się lekko przy pokrywie zaworów? Od przodu blisko termostatu...


Obrazek[/URL]

Wibracje sprzęgła

PostNapisane: 28 sie 2015, o 19:22
przez MiRas
Witam,
Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz w mojej Astrze 3 (Z19DT), mianowicie po zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła mam w momencie "brania" sprzęgła dziwne wibracje, które czuć na kierownicy i pedale sprzęgła, które trwają nie dłużej niż 1 sek. Najczęściej dzieje się tak na ciepłym silniku i przy obrotach od ok. 1800 obr/min. Oprócz tego nic innego się nie dzieje, ale zaczyna mnie to trochę niepokoić. Dwumas i sprzęgło były wymienianie niecały rok temu, więc je wykluczam.

Uszkodzony ECU

PostNapisane: 20 wrz 2015, o 06:27
przez tomekastrah
Witam
Mam Astrę H z 2007r. 1.9CDTI 120Km. Około dwóch lat temu był w niej wycinany DPF (fizycznie oraz przeprogramowany sterownik). Jednak nie poszło tak gładko po dwóch tygodniach zapaliła się kontrolka silnika i pokazał się błąd różnicy ciśnień. Kolejna wizyta w warsztacie kończyła się tym że za kolejne dwa tygodnie znów wracałem z tym samym objawem. Po około pół roku dałem sobie spokój, kontrolka się paliła ale auto nie przechodziło w tryb awaryjny - dało się jeździć ;). Jakiś miesiąc temu zabrałem się za kwestie kontrolki, znalazłem innego mechanika który podjął się zrobić to jeszcze raz, przy okazji stwierdził uszkodzenie rozrusznika które też naprawił. Autko odebrałem było ok. W zeszłym tygodniu w czasie jazdy auto straciło wolne obroty gasło przy 1200 obrotów. jakoś dojechałem do domu. Wypedałowalem blędy P0202 oraz P0203. Po kilko odpaleniach autko już nie zapala. Sprawdzilem wtyczki na wtryskiwaczach - były ok. Mechanik po oględzinach stwierdził, że wtyczki są ok, wiązka również, po podłączeniu oscyloskopu wyszło że sterownik podaje za słaby sygnał - czyli uszkodzenie sterownika.
Moje pytanie brzmi: czy te objawy mogą być ze sobą powiązane? Czy wycięcie DPF mogło być przyczyną uszkodzenia sterownika?
Szukam teraz sterownika o numerze 0 281 014 024. Jeżeli ktoś ma namiary na sprawny to proszę o kontakt.

Jak wymienić napinacz paska wielorowkowego Astra H 1,7cdti

PostNapisane: 20 wrz 2015, o 09:47
przez deepower
Witam. Czy ktoś może opisać jak wymienić napinacz paska wielorowkowego (klinowego) sinik 1,7 CDTI 101km DTH. Czy trzeba odkręcać koło od pompy?. jakim momentem dokręcić nowy napinacz?.

Zerwany łańcuch rozrządu 1.3 cdti

PostNapisane: 21 wrz 2015, o 12:43
przez viktor325i
Witam
Dziś spotkało mnie to czego się chyba wszyscy obawiaja a więc najprawdopodobniej poszedł łańcuch rozrządu ,po odkręceniu czujnika widać że wałek się nie porusza ...
Zapewne będzie bolało finansowo mam tylko pytanie czy ten silnik jest kolizyjny czy nie czy może tylko w tym przypadku istnieje potrzeba wymiany (koników) popychaczy ?

Blad ECN 190052

PostNapisane: 23 wrz 2015, o 09:08
przez waldekm
Astra H 2006, 1.9CDTI, Automat, 400tys km

Witam

Tydzien temu, rano, po odpaleniu auta wyskoczyla mi kontrolka 'autko z kluczem'.
Zgasilem, sprawdzilem, blad ECN 190052.
Po jakichs 30 sekundach odpalilem na nowo, kontrolka zgasla i wszystko dzialo normalnie.
Po tym ruszylem w trase 1400km bez problemu.
Od tego czasu kazdego ranka jest to samo.
- odpalam, kontrolka z autem i kluczem nie gasnie.
- gasze auto, zapalam natychmiast, kontrolka gasnie i wszystko dziala w najlepsze.
Przedwczoraj jadac do pracy (12km) auto zaczelo bardzo duzo spalac - zatrzymane zamiast 0,8l/godz ->5l/godz - i dymic niebieskim dymem,
po jakichs 5 minutach wszystko wrocilo do normy.
Nastepnego ranka blad sie nie ukazal, pomyslalem super, DPF sie wypalil.
Ale dziasiaj rano znow to samo co od poczatku :(

Czy ktos wie jak bardzo jest to powazny problem ?
I co nalezaloby zrobic ?
Czytalem w jakims artykule, ze trzeba przejechac sie na 4ce na 3000obr/min przez 15 minut i sie wypali sadza.

Z gory dziekuje za pomoc.

W.M.

Turbina startuje od 3000tyś obrotów (1,3CDTI)

PostNapisane: 26 wrz 2015, o 11:51
przez Mateoo
Witam.
Mam problem ,mianowicie po powrocie wczoraj z Londynu (520Km) ,auto jest strasznie mułowate turbina startuje dopiero koło 3000tyś obrotów (Masakr) :(
Turbina pompuje sprawdziłem ,wężyki podciśnieniowe sprawdzone,błędu na desce rozdzielczej nie ma :shock:
Potrzebuje rady od czego zacząć
P.S. Zawór EGR wyczyszczony i zaślepiony od miesiąca

InSP

PostNapisane: 7 paź 2015, o 06:12
przez Krzychu
Witam
z góry przepraszam ze zaczynam wątek, o którym była już mowa (http://astra-3.pl/tips.php?id=15#up) ale w moim przypadku rady jakie tam udzielono nie przynoszą rezultatu :( Dodam że wykonywał wszystko jak zostało napisane:
1. Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi :) - ZROBIŁEM :)
2. NIE włączamy zapłonu - NIE WŁĄCZYŁEM :)
3. Przyciskamy przez ok. 2s przycisk zerowania przebiegu dziennego - pojawiają się wskazania licznika dziennego i całkowitego. - WYKONAŁEM
4. Naciskamy ponownie i trzymamy (do końca) ten przycisk - pojawia się napis INSP z pozostałym przebiegiem. - I TU ZACZĄŁ SIĘ PROBLEM BO NACISNĄŁEM PONOWNIE PRZYCISK ZEROWANIA ALE NAPIS INSP SIĘ NIE POJAWIŁ :( NIE WIEM DLACZEGO. Próbowałem całość wykonać wiele razy ale bez skutku. Nie pojawia się napis INSP, naciskania hamulca nie przynosi rezultatu :(

5. Naciskamy i trzymamy (do końca) hamulec.
6. Włączamy zapłon - na wyświetlaczu miga napis INSP - - - -
7. Po chwili zasięg inspekcji resetuje się do poziomu 35000 (benzyna) lub 50000 (diesel).
8. Możemy wyłączyć zapłon.
9. Koniec :)

W związku z tym czy macie jakiś inny pomysł na skasowanie InSP0? Rady typu "pojedź do serwisu" zostawmy na później :)
pozdrawiam
Krzychu
OPEL Astra H 1.7 CDTi, 100KM, 2009r.

[TUT] Wymiana zaworu SCV 1.7 cdti z17dtr

PostNapisane: 24 paź 2015, o 23:21
przez kaliope

Stuknięcie podczas hamowania silnikiem

PostNapisane: 29 paź 2015, o 13:14
przez grochu_21
Witam. jestem posiadaczem Astry h 1.7cm 125km w wersji kombi. Mam problem ze zlokalizowaniem stuknięcia tzn podczas rozpędzania auta gdy puszcze gaz słyszę jakieś stuknięcie w okolicy lewarka zmiany biegów. Podczas wciśnięcia sprzęgła w celu zmiany biegu na wyższy także słychać to stuknięcie jak redukuję to tez stuk po puszczeniu sorzęgła. Rano podczas pierwszego odpalenia auta także raz stuknie. Gdy na przemian ruszam do tyłu i do przodu również pojawia się stuknięcie. gdy jest gorąco na dworze to mam wrażenie że stuknięcie jest głośniejsze - w zimniejsze dni cichsze. Czasami wydaje mi się że ten dźwięk słychać z tyłu. Lewarek skrzyni biegów mocno się rusza i biegi też najlepiej nie wchodzą. Jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby sprawdzić zawieszenie i wielokrotnie stwierdzono że wszystko jest OK. Słyszałem gdzieś że to może któraś poduszka, choć diagności i jeden mechanik po oględzinach stwierdzili że raczej są Ok, gdzie ja osobiście widziałem na poduszce z przodu małe pęknięcie(rysę). czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami? dzięki