Strona 3 z 4
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
13 lut 2016, o 19:49
przez szmic
dobra PASS Umek, bo widzę że jesteś bardziej uparty ode mnie i idziemy w złym kierunku, temat diody wyszedł w trakcie, proponowałem ją Tobie w celach edukacyjnych, a nie jako rozwiązanie problemu wypalania, nie przekręcaj czytaj ze zrozumieniem, bo strasznie namieszałeś teraz, powodzenia i pozdr, encyklopedia skopiowana z netu nikomu się nie przyda
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
13 lut 2016, o 20:57
przez astra110
Czytając o tych dogodnych warunkach aby dpf zaczął się wypalać doszedłem do wniosku że moja Astra jest inna
Jeżdżę 90% po mieście i to bardzo krótkie odcinki kilka razy dziennie więc nie ma mowy o dobrym rozgrzaniu, odpowiedniej prędkości też nie uzyskuję bo nie ma takiej możliwości, na obrotach też nie piłuję bo nie ma potrzeby a mimo to odkąd mam auto dpf się wypala co 200-300km.Często jest tak że wracam i pod domem dpf się wypala więc zostawiam auto na chodzie na kilka minut aż proces się zakończy.Trwa to od 1.5roku i jak na razie nie mam problemów.Brak błędów i kontrolka od świec nigdy nie mrugała.
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
13 lut 2016, o 21:00
przez wojtak
Panowie jest sobota - napijcie się piwka.
Co do kontrolki - spiralki - kolega Szmic ma całkowitą rację, nie wiem z jakiej instrukcji to czytasz, ale albo w niej jest błąd, albo do jakiegoś innego modelu. Błąd podczas wypalania objawia się kontrolką samochodu z kluczykiem. Mi kiedyś przerwało się wypalanie bo coś było nie tak z czujnikiem. Tzn, rozpoczęło się, trwało chwile i przerwało - wyskoczył błąd i znikł dopiero po kolejnym poprawnym wypaleniu. Wypalanie nie jest sygnalizowane spiralką. Z tego co pamiętam to chyba w Vectrze tak - ale nie w astrze - bynajmniej mojej i nie znam osoby u której tak się dzieje.
Co do świec i ich wypływu na wypalanie. Miałem ten sam przypadek dwa miesiące temu - świece nie będą miał wpływu na wypalanie. Z bardzo prostego powodu - błąd świec jest aktywny tylko w chwili gdy sterownik próbuje je podgrzewać. Po pewnej chwili kontrolka samochodu z kluczykiem gaśnie, bo sterownik już świec nie podgrzewa, a błąd przestaje być aktywny i nie stoi na przeszkodzie żeby zainicjować wypalanie. Przerabiałem to ostatnio.
Co do DPF: kolego kochamtuska. Czy sprawdziłeś wszystkie przewody idące do/z DPF do czujnika różnicy ciśnienia? Lubią się przecierać.
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
15 lut 2016, o 21:34
przez kochamtuska
Tak, sprawdziłem rurki. Wszystko z nimi ok, raz wyciagnęłem z jednej jakiegoś śmiecia i wtedy wypaliło, a dpf był juz naprawdę bardzo zapchany. Teraz moja astra juz nie potrafi przekroczyć 100 km/h. Świec dzisiaj wyjmowałem, sprawdzałem, grzeją. Pewnie sterownik?
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
16 lut 2016, o 07:16
przez kochamtuska
Teraz kolejne pytanie, da się wyciąć dpf samemu? Połączyc jakieś różne dziwne oporniczki i zrobić to tak aby nie sypało błędami? Czy koniecznie trzeba oddawać do firmy zajmującej się tym?
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
16 lut 2016, o 09:01
przez szmic
Trzeba zrobić zmiany w mapie sterownika silnika po usunięciu filtra, więc pozostaje tylko zakład zajmujący się takimi sprawami
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
16 lut 2016, o 13:06
przez umek19
Miałem w tym temacie się nie odzywać ale jeszcze cos powiem. Odnośnie kontrolki to tak jak podałem obie instrukcje dostepne na tej stronie więc nie trzeba nigdzie szukać, w dziale Porady informuja , tak jak pisałem ,że nie dokończenie kilku po sobie nastepujacych wypalań dpf sygnalizaowane jest kontrolką.
Kolejna sprawa to też to pisałem , ze po wymianie dpf a kolega to zrobił- przynajmniej tak "powiedział dla sterownika" nastepuje kilka po sobie wypalań w małych odstępach czasowych w celu kalibracji sterownik-dpf.
1.Odnośnie wyciecia dpf to mozesz zrobić to sam tylko nie wiem jak w astrze jest ale czesto dpf jest w jednej puszce z katalizatorem , a ty usuwasz tylko dpf a zostawiasz katalizator, widzaiłem takie przypadkii dosyć czeste , że ktoś wykonał kila dziur we wszytskim i powstał nowy problem. Jest wiele sposobów usunięcia dpf , jedni przebijają go "pretem" wykonujac kilka dziur, inni rozcinają go i usuwają środek itp.
2.Nastepnie po "wycieciu" dpf trzeba wykonac zmianę orpogramowania sterownika , mozesz spróbowac kupic emulator dpf - jest cos takiego i skutecznośc różna, innym sposobem powszechnym jest zmiana oprogramowania sterownika i tu radzę uwazać:
-Najcześciej sterownik jest rozbierany i składany i po pewnym czasie się psuje w wyniku nieszczelnego złożenia lub słebej jakości lutowań
-twój sterownik dostanie nowe oprogramowanie i tak będzie jeżdził-jak wgrają złe bedzie jechał jak taczka jak dostaniesz dobre będzie rakieta
- zmiana oprogramowania to prawie to samo co "cziptuning" i mozesz to zrobic razem z naprawa dpf- czasami "cudaki" tak to przerobią , że samochód ma wiecej błędów jak da sie pomieśćic na ekranie a jezdzi super, ale naprawic go potrafi tylko magik co go przerabiał- nie jestem zwolennikiem takich przeróbek
Czemu to pisze? temu że wiele osób po usunieciu dpf jest bardzo szczesliwych i śpia spokojnie ale jest tez wiele osób ktore maja kolejne problemy z samochodem typu samochod nie ma mocy, nie odpala , gaśnie, dymi, dużo pali itp jak tego uniknać----- wybierz dobry warsztat gdzie zrobią to dobrze i bedziesz wtedy zadowolony a usunąć dpf mozesz sam.
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
19 lut 2016, o 20:02
przez kochamtuska
DPF wyciety, problem z głowy. Polecam
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
9 mar 2016, o 09:41
przez szewcuu
Witam.
Gdzie jest ulokowany sterownik silnika w 1.7 cdti Denso.
Chce go wyjąć i wysłać w celu wyłączenia DPF tylko nie bardzo wiem jak się do niego dobrać
U mnie auto wchodzi w tryb serwisowy, zapchanie filtra w 85 procentach.
W grę wchodzi tylko regeneracja , nowy lub wycięcie no wybrałem to ostatnie.
Pozdrawiam.
Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem
Napisane:
9 mar 2016, o 11:34
przez umek19
sterownik silnika masz pod przednim lewym nadkolem/zderzakiem czyli pod przednią lewą lampa( po stronie kierowcy), jak przeprogramujesz sterownik to i tak musisz wyciać dpf bo on nadal bedzie zapchany