kolega czyta i nic nie rozumie!!!!!!!!!!!!!! kontrolka zapali sie gdy ostatnie wypalanie jakie podejmował sterownik się nie zakonczą więc kontrolka nie informuje, że wypalanie trwa!!!!!!!!!!!!!!!!!skoro kolega taki mądry jak ci mechanicy to prosze powiedzieć dla kochamtuska co ma naprawic, teraz szanowny kolega udowadnia mi ,że instrukcja do opla astry III się myli? własnie tak działa w oplu astrze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Myślisz ze twoja dioda od ogrzewania lusterka powie ci wszystko? NIE. wypalanie zaczyna sie raz i jesli nic go nie zakłóci to bedzie trwało do końca.
cytat z innego forum tam tez sie myla?
Nasz filtr zacznie się wypalać jeżeli nastąpią dogodne warunki do rozpoczęcia wypalania:
a) dobrze rozgrzany silnik, tj. temperatura około 80 stopni,
b) rozgrzany układ wydechowy, co ma bezpośredni związek z dobrze nagrzanym silnikiem,
c) prędkość autka, chociaż jak układ jest wystarczająco rozgrzany to sterownik odpali wypalanie nawet przy zerowej prędkości - stojąc na światełkach lub w korku,
d) filtr jest odpowiednio nasycony, czyli jego wartość nasycenia jest powyżej 80%,
Pamiętajmy, że:
a) do autka z dpf-em stosuje się niskopopiołowy olej, PISAŁEM TEZ JA O TYM
b) lejemy przyzwoite paliwo,
c) sprawdzamy poziom nasycenia,
d) reagujemy na pojawiające się błędy, szczególnie nie bagatelizujemy usterek związanych z przewodami i czujnikami,
e) kontrolujemy chwilowe zużycie paliwa,
f) wypalanie może się wyłączyć przy dłuższym postoju (proces sam się przerwie),
g) migającej kontrolce świec żarowych (dwa przypadki opisane powyżej),
h) każde wypalanie rozrzedza nam olej.
Odpowiedz serwisu opla
"Możliwe przyczyny nieudanych prób wypalania filtra cząstek stałych:
a.) Częste podróże na krótkich odcinkach, tj. wysokie obciążenie sadzą, przy jednoczesnym niespełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji filtra DPF.
b.) Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.
Ważne: Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3 razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty,
b.) obliczone nasycenie > 80%,
c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty,
u kolegi szmic jednak wypala sie przy 25°Cd.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie,
e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia."
Wpadłem na pomysł uszkodzonego złącza elastycznego, przez co spada cisnienie przed filtrem
- rura dpf.png (27.5 KiB) Przeglądane 10536 razy
lub uszczelki, albo wszystko jest sprawne a kolega jezdzi na 6stce 80km/h i wypalania nie będzie?(za małe obciażenie)
tu inny artykuł
DPF, by się zregenerować, to nieustanna jazda na średnich obrotach, ze stałą prędkością i średnim obciążeniem przez kilkanaście minut. Najczęściej są to obroty rzędu 3000-3500 obr./min, w zależności od producenta. W praktyce oznacza to jazdę na 4. biegu z prędkością w okolicach dopuszczalnej i większą lub - jeśli pozwalają na to warunki - z wyższą na 5. biegu. Trochę lepiej mają użytkownicy filtrów w autach, w których stosuje się dodatki do paliwa, bo tam temperatura potrzebna do spalenia sadzy jest niższa, więc łatwiej o warunki i nie są one tak wymagające.
Jeśli warunki zostaną spełnione, nie ma problemu. Jeśli nie, to silnik kilkukrotnie spróbuje wypalić sadzę w nadających się do tego okolicznościach, a jeśli się to nie uda i filtr zostanie całkowicie napełniony, na desce rozdzielczej zapali się stosowana kontrolka. Jeszcze nie wszystko stracone, bo użytkownik może wykonać wypad za miasto, znaleźć dłuższy odcinek drogi i przejechać się według zasad ustalonych przez producenta. Problem w tym, że nie zawsze jest taka możliwość. Przyczyna jest prosta: brak odpowiedniej infrastruktury drogowej. By spełnić wymagania, potrzeba minimum drogi ekspresowej. Jedno zatrzymanie lub mocniejsze zwolnienie może zniweczyć całe przedsięwzięcie.
i po co te nerwy życie oszukasz ale DPF'u nie oszukasz