Strona 9 z 19

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 26 lut 2015, o 20:37
przez astra110
Chyba jednak się da!
Po kupnie Astry w sierpniu zeszłego roku miałem wahania wskazówki na obrotomierzu,znajomy mechanik mówił że ten typ tak ma, po silniku nie było słychać żeby chodził nierówno (sporadycznie można było usłyszeć nierówną pracę silnika i to po dłuższych oględzinach). Nie zwracałem na to uwagi ponieważ na dniach miałem oddać auto na wymianę rozrządu,płynów,filtrów i myślałem że coś pomoże, niestety problem falującej wskazówki obrotomierza pozostał i poszperałem trochę w necie i znalazłem tematy dotyczące zaworu SCV. Ogarniając temat z grubsza zabrałem się do jego demontażu i próby czyszczenia. Po wyjęciu i rozebraniu zobaczyłem że jedna ze stron wykazuje cechy wytarcia/przetarcia, profilaktycznie wypryskałem wnętrze WD40 żeby spłynęły ewentualne zanieczyszczenia, podczas montażu/składania obróciłem ten tłoczek o 180st i do dzisiaj nie mam efektu falującej wskazówki, auto jak do tej pory za każdym razem odpala(mrozy itp,itd) nie zauważyłem jakichkolwiek innych dolegliwości, brak jakichkolwiek błędów!
Czy można tu mówić o jakim farcie!?

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 26 lut 2015, o 21:31
przez kaliope
benczyk, przecież temat dotyczy 1.7 i typowej dla tego silnika awarii. Ty masz 1.9 i do tego według mojej wiedzy nie ma zaworu SCV w pompie. W ogóle nie mówimy o SCV w przypadku 1.9. W 1.9 jest czujnik i regulator ciśnienia paliwa na szynie. Popatrz na zestaw czujników w 1.9 tu: http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b)-rodzaje-czujnikow-zespolu-napedowego-w-cdti/

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 26 lut 2015, o 22:46
przez szmic
Mała niespodzianka, pompa BOSCH z silnika 1.9 120PPS - Regulator ciśnienia w pompie czyli SCV to w końcu jest czy go nie ma ? :D :D
Obrazek

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 26 lut 2015, o 23:14
przez kaliope
ok, zwracam honor....choć nie słyszałem odkąd jestem od 5 lat na różnych forach, żeby ktokolwiek wymieniał ten zawór w 1.9

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 lut 2015, o 00:02
przez szmic
masz całkowitą rację kolego, bardzo rzadko w 1.9 ulega awarii, a swego czasu nawet nie można go było zakupić osobno jako części zamiennej tylko z całą pompą, zawór musi być bo to on reguluje ciśnieniem paliwa do szyny oraz ilością jaka ma być podana, to co jest na szynie to tylko czujnik a nie regulator, pomiar np. opcomem idzie właśnie z czujnika na szynie, który nie jest częścią wymienną , jedynie z całą szyną

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 lut 2015, o 00:12
przez kaliope
szmic napisał(a):to co jest na szynie to tylko czujnik a nie regulator,


no nie do końca, bo z jednej strony na szynie jest też regulator, czyli są więc dwa. Stąd pewnie zrezygnowano z jednego, bo od roku chyba 2007 jest szyna tylko z czujnikiem, a z drugiej strony jest zaślepiona.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 lut 2015, o 00:26
przez szmic
nie pamiętam dokładnie przy najbliższej okazji sprawdzę na różnych rocznikach jak to wygląda w 1.9

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 lut 2015, o 20:58
przez kaliope
szmic napisał(a):nie pamiętam dokładnie przy najbliższej okazji sprawdzę na różnych rocznikach jak to wygląda w 1.9


jest tak jak mówię, nie pamiętam dokładnie od kórego rocznika, 2007 lub 2008 zrezygnowali z regulatora na szynie. Wklejam fotki. Nie dziwne, że zrezygnowali z drugiego skoro jeden już jest w pompie.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 lut 2015, o 21:06
przez kaliope
oprócz tego zrezygnowali z odprowadzania nadmiaru paliwa z szyny, tzn nowe szyny nie mają jednego króćca, a co za tym idzie mają też inny zbiorniczek przelewowy.

Sprawdziłem daty. W zafirach z19dt wycofano te listwy już w ostanich sztukach 2006, czyli do numeru 999999, natomiast w astrach oraz zafirach z19dth jeszcze wkładali w 2007

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 lut 2015, o 22:33
przez szmic
Szybki jesteś, jeszcze nie miałem czasu sprawdzić a tutaj już odpowiedź, w poliftowych 1.7 powrót paliwa jest przy pompie więc może w 1,9 po 2007 jest podobnie skoro nie ma na listwie