Strona 12 z 19

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 15 kwi 2015, o 12:02
przez szmic
oryginał za 700zł to GM: 98114311, taki sam tylko nie widnieje w katalogu oplowskim tzw. zamiennik to DENSO 29XXXXXX, połowa ceny oryginału

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 15 kwi 2015, o 12:43
przez dawi19066
ok
dzieki poinformuje jak bedzie zrobione co i jak :) pozdrawiam

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 15 kwi 2015, o 17:16
przez pavvelll
dawi19066 napisał(a):jezeli mocno nacisne na gaz przy obrotach 2-3 tys slychac glosnne tyrkotanie jezeli przyspieszam lekko jest ok wszystko


Ja to miałem tez przed wymianą zaworu, a dokładnie kiedy przyspieszam 2-3 tys/obr., rzadziej ale kiedy miałem 2,500 obr i puszczam gaz prawie zawsze, taki dziwny dźwięk, ciężko go określić coś jak chrobotanie.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 15 kwi 2015, o 17:55
przez szmic
proszę nie mylić dźwięku podczas przyśpieszania z dźwiękiem po puszczeniu nogi z gazu czy podczas redukcji biegu , bo to są dwie różne sprawy

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 16 kwi 2015, o 17:26
przez pavvelll
Na poniedziałek jestem umówiony do mechanika, gdzie robią tylko ople jak coś ustali to podzielę się informacjami.

PO WIZYCIE: Podniósł mi obroty jałowe, bo po wymianie SCV miałem za niskie, nasmarował jakąś dźwignie w turbinie, podobno się zapiekają i to mogło być powodem błędu ecn 023452, jeśli nadal będzie się powtarzał do wymiany elektrozawór ciśnienia turbo. Charczenie przy 2-3 tys. szczególnie przy puszczaniu gazu to wg niego odgłos wypuszczania powietrza z turbiny, podobno winny może być zapchany filtr powietrza... ale wg mnie nie wiedział co powoduje ten dźwięk (15 min, 100zl Wrocław) .

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 29 kwi 2015, o 17:26
przez dawi19066
szmic napisał(a):myslę że kupił właściwy, bo do innych marek są tańsze a wyglądają tak samo, jednak dalej upieram się na podmianę zaworu, jak zaczynałem swoją przygodę po raz pierwszy w tym temacie to dopiero na trzecim chodził mi właściwie a zdarzyło mi się również tak że na nowym nie mogłem uruchomić samochodu, okazało się że trzpienie w zaworze tak ciasno chodziły jakby były zapieczone, trochę tego przerobiłem w oplach , z tego co pisałeś wyżej to spalanie na jałowym jest ok,
jeżeli został zaprogramowany to nie ma już możliwości konfiguracji





zawor podmieniony jezdze juz ponad tydzien i takze jest to tyrkotanie (glosniej chodzi silnik ) przy 2-3 tys tylko wtedy przyspiesza normalnie i zauwazylem ze przewaznie na 3-4 biegu !!mozliwe ze wczesniej nie zwracalem na to uwagi na starym zaworze obroty nie faluja (niewiem dlaczego ) spalanie 0.5- 0.7 na jalowym nie uczylem malej dawki paliwa poniewaz mialo byc na probe a uznalem ze jest ok spalanie a nie chce wydawac zas 50 zl poniewaz sprawa nie jest zakonczona ;p teraz niewiem co robic czy jezdzic na starym czy nie i niewiem co z tym tyrkotaniem . kolega mowil ze jak rura idzie do turbiny mozliwe ze od przeplywomierza abym ja przeczyscil i tam jest jakas klapka niewiem juz co to moze byc ;/
zas cos w kierownicy lekie stuki jak kece w miejscu mechanik mowil ze na 90 % przekladnia i tak to jest ;/

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 29 kwi 2015, o 17:50
przez szmic
zostaw jeszcze obecny zawór na kilka dni i sprawdzisz jak będzie z falowaniem, odnośnie tego tyrkotania to może i było wcześniej tak jak piszesz (zawory???), nie zrozumiałem za bardzo tej myśli "kolega mówił że jak rura idzie do turbiny możliwe ze od przepływomierza abym ja przeczyścił i tam jest jakaś klapka nie wiem już co to może być" rura od turbo i od przepływki to są dwie różne sprawy, chyba miał na myśli klapkę z przepustnicy,
można jeszcze sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej,

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 29 kwi 2015, o 22:18
przez dawi19066
mozliwe ze klapke od przepustnicy mozliwe ze od tego ?sprawdzic to czy Twoim zdaniem nie ma to wplywu ? cisienie na listwie wtryskowej sprawdze u sibie czy musze podpiac pod kompa ?
od czego moze jeszcze glosniej chodzic przy przyspieszaniu ? wczesniej przed wymiana zaworu gasl w czasie jazdy nie pokazywalo bledow do tej pory na razie ok zrobilem ok 500 km na starym
zawor zostawie stary jeezcze tydz albo 2 chyba ze bedzie ok to na stale

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 30 kwi 2015, o 09:51
przez szmic
można spróbować wyczyścić przepustnicę ale nie sądzę aby to pomogło, ciśnienie na listwie można odczytać fejsem O-C

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 maja 2015, o 11:17
przez dawi19066
ok dzieki sprawdze to w tym tyg
Pompa oleju 1.7 CDTI a wiesz moze cos o tej usterce ? sa jakies bledy ? swieci sie kontrolka oleju ?
bo z tego co czytam takze ktos mial takie tyrkotanie i pasek dziwnie chodzil tak jak u mnie i wyszla ta pompa ;/