Strona 3 z 5

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 30 sty 2015, o 08:57
przez mateusz
nie znam sie na elektronice ale jesli bledy z kierunkiem i immo to czy CIM nie pada? bo to wszystko elektryczne jest. a co Ci mechanik robil ze mial cos zle podlaczyc?

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:39
przez chudy
Alternator padł . i mostek wymieniał. to trzeba było filter paliwa odłaczyc i takie tam zeby dojsc. to gdzies po drodze mogli cos zachaczyc kto wie te auto od kupna cos ma chyba felernego , niestety nie miałem znajomego elektryka to musiałem oddac na najblizszy warsztat i widze ze chyba cos sknocili.bo dzien po odbiorze wszystko ok a na drogi dzien sie swieci tyle ze jeszcze w dzien odbioru sie filter zaczoł wypalac to troche pojezdziłem na wyzszych obrotach docałkowitego wypalenia filtra ale sie nie swieciła, a rano wsiadam do auta przejechałem jakies 20metrow i sie zaswieciła ale nie ma zadnych obiawow ani nic sie nie dzieje jeździ normalnie

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 30 sty 2015, o 19:51
przez chudy
I po kłopocie byłem u kumpla mechanika podpioł pod kompa skasował błedy i jest wszystko OK ,

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 4 lut 2015, o 17:25
przez dawi19066
radint napisał(a):Kolego w teorii nic się nie stanie, ale takie akcje powodują w końcu zatkanie filtra. Jak nie ma warunków do wypalania to nie gonisz gdzie popadanie, przykładowa sytuacja korki? Wtedy trzymasz autko przynajmniej na 2500obr do 3000 ze spokojem, jeśli takiej możliwości również nie ma to chociaż niech pyka na wolnych obrotach do zakończenia wypalania, czyli spalanie chwilowe spada do 0,3 - 0,7l/h (podczas wypalania 3,0- 5,0) dodatkowo oznaka wypalania to włączone wentylatory od klimy i silnika pracują cały czas na najwyższych obrotach podczas wypalania. Teraz coś o konsekwencjach przerywania wypalania, biedne w oplu jest to, że wypalanie następuje poprzez podanie większej dawki ropy do cylindra podczas wydechu, rozgrzana ropa leci do filtra i spala cząstki stałe. Wiadomo jest to tak duża ilość, że na niskich obrotach silnik tego nie przepali i spora część ropy spływa po ściankach cylindra do oleju. Także przerywanie wypalania niestety zatyka nam filtr to na dodatek podnosi stan oleju i go rozrzedza. Miałem tak u siebie pomimo dobrego wypalania i 2 razy przerwanej operacji przybyło mi 0,5l oleju przez to po 5000km od wymiany oleju musiałem go znów wymieniać. Dlatego mimo, że filtr był sprawny rok temu się rozstaliśmy...





robie identycznie jak kolega jezeli nawet jestem w miescie jeszdze na biegu 2 obroty 3 tys

czesto jezdze w miescie i zauwazylem ze mam wypalanie ok 300 km nigdy nie zaswiecila mi sie spiralka zawsze poznaje to po spalaniu chwilowym :) pozdrawiam

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:13
przez kaliope
dawi19066 napisał(a):czesto jezdze w miescie i zauwazylem ze mam wypalanie ok 300 km nigdy nie zaswiecila mi sie spiralka zawsze poznaje to po spalaniu chwilowym :) pozdrawiam



jaki silnik kolego? uzupełnij profil . Jeśli 1.7 to 300 km jest ok, jeśli 1.9 to za wcześnie.

ps Załóżcie sobie diodę sygnalizyjącą wypalanie i życie staje się prostsze.

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 19 lut 2015, o 22:00
przez dawi19066
silnik 1.7 cdti 81 kW

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 19 lut 2015, o 22:22
przez kaliope
dawi19066 napisał(a):silnik 1.7 cdti 81 kW


a widzisz...czyli jest ok. W 1.9 i 1.7 są zupełnie inne interwały wypalania, zdecydowanie na korzyść 1.9. Do tego 100% łatwiej i szybciej wyrzuca się filtr w 1.9. Tak więc jak ktoś myśli o dieslu i wyrzucaniu filtra to niech szuka 1.9.

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 25 lut 2015, o 19:32
przez szmic
interwały wynikają z wielkości filtra, w 1.7 jest mniejszy niż w 1.9 i dlatego wypalanie jest częściej a z wyrzuceniem w 1.7 DTJ/DTR tez nie ma już problemu, było tak na początku jak wyszły opelki z tymi silnikami

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 26 lut 2015, o 20:18
przez astra110
Mi DPF przy jeździe w mieście wypala się +/- 400km
Czy konieczne jest trzymanie auta na obrotach podczas wypalania?
Pytam bo już 3 razy DPF zaczął się wypalać pod domem i nie robiłem trasy tylko zostawiłem auto na jałowym aż proces się zakończy(trwa on kilka minut)
Spalanie wzrasta do ok 3.5l/h,działają wentylatory i jest trochę smrodku :D (obroty silnika bez zmian tj 850obr/min)

Re: Wypalanie filtra DPF

PostNapisane: 26 lut 2015, o 21:15
przez kaliope
astra110 napisał(a):Mi DPF przy jeździe w mieście wypala się +/- 400km
Czy konieczne jest trzymanie auta na obrotach podczas wypalania?


nie jest to obowiązek, ale wysoko wskazane gdyż podawana jest duża dawka paliwa, którą silnik na wolnych obrotach nie jest w stanie przetrawić, czytaj: nadmiar paliwa przedostaje się do oleju. Dlatego jedziemy, trzymając obroty miedzy 2 a 3 tys. Przy takiej jeździe też paliwo sie przedostaje, ale dużo mniej. Stąd zawsze wzrasta mniej lub więcej poziom paliwa. Niektórzy twierdzą, że im nie wzrasta, ale tylko im się tak wydaje, bo każdy diesel siłą rzeczy konsumuję trochę oleju, i prawie ten ubytek jest nadrabiany przedostającym sie paliwem. Ja jak miałem dpf nigdy w życiu nie musiałem robić dolewek oleju, które sam producent przewiduje. Natomiast po wycięciu chwasta, nagle się okazało, że jednak muszę robić lekkie dolewki co jakieś 8-10tys km.

ps. wyrzućcie do dziadostwo w cholerę. Plusów wycinki od groma.