Strona 2 z 3
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
24 lip 2014, o 20:43
przez alpinestar
A więc uszczelniacz wału nie poszedł, ale chociaż przy okazji wymieniłem rozrząd. Okazało się jednak, że przepustnica i erg, były dość sporo zatkane sadzą. Jeszcze w przyszłym tygodniu prawdopodobnie auto będzie miało czyszczony kolektor, więc o dalszych losach będę informował czy pomogły.
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
24 lip 2014, o 21:49
przez szmic
czegos tu nie rozumie , pisałeś że z okolic rozrządu leci olej
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
25 lip 2014, o 06:30
przez kaliope
tylko po co czyścić kolektor? To normalne, że bedzie zasyfiony jak w każdym dieslu. To nie z19dth, gdzie syf zalepia klapy w kolektorze. Syf w kolektorze na pewno nie jest źródłem trybu serwisowego.
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
25 lip 2014, o 09:34
przez alpinestar
Tak, bo olej kapał, ale mechanik powiedział, że to śladowe ilości, więc mówił, że to normalne. A z tym kolektorem jest tak, że prawdopodobnie tam może być, więcej syfu niż w ergu, a tam prześwit rurki miał 3 mm. Z tego co mi powiedział to może być przyczyną tego. Na pewno nie zaszkodzi autu.
Update:
Postanowiłem wybrać się do innego mechanika, gdy auto przeszło w tryb awaryjny i bez gaszenia auta pokazało błąd: Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne. Prawdopodobnie elektrozaworek jest do wymiany, bo z tego co spojrzał to cięgno od turbiny działa prawidłowo, ale dokładną diagnozę postawi dopiero za tydzień.
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
27 sie 2014, o 03:34
przez nowyposiadacz
Mam podobny problem. Pojechałem z tym do serwisu OPLA i z czytali dwa błędy. P0234 i P0863. To pierwsze to gość powiedział,że zawór podciśnienia turbiny przeładowuje. Koszt u nich 746 zł plus 100 zł wymiana. Facet był na tyle w porządku że podał nr katalogowy 860146. Znalazłem oryginalny nowy PIERBURGA za 216 zł na ALLEGRO. Drugi błąd to podobno świece żarowe. Mam takie pytanie. Jak kupie ten zawór to dam radę wymienić go sam? I gdzie on wogóle jest bo jakoś go nie mogę namierzyć. Z góry dziękuje za pomoc
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
27 sie 2014, o 06:15
przez alpinestar
Hej ten zawór znajduje się w tylnej części silnika jak idziesz od strony alternatora. Robiłem rozbiórkę tego w zeszłym tygodniu bo go próbowałem przeczyścić.
http://zapodaj.net/e8d7911654cb5.jpg.html oraz
http://zapodaj.net/59f1e22afb878.jpg.html Z tego co się dowiedziałem z innych forum to czujnik ten jak się dogrzeje z racji tego że jest przyktęcony do bloku silnika może się zacinać. Z tego co pytałem się to można założyć ten zawór od vw i spełnienia tą samą funkcję tylko trzeba pamiętać że są dwa rodzaje wtyczek. W niedziele robię trasę na której błąd wyskakiwał i zobaczę czy potrzebna będzie wymiana. Jeszcze nadmienię że zawór vw to koszt koło 160 zł nowy.
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
27 sie 2014, o 08:31
przez kaliope
nowyposiadacz napisał(a): Facet był na tyle w porządku że podał nr katalogowy 860146. Znalazłem oryginalny nowy PIERBURGA za 216 zł na ALLEGRO.
gość Ci podał numer katalogowy GM i to jest ok, ale mniej popularny na rynku części poza ASO. Łatwiej znaleźć po numerze części a nie numerze katalogowym. A więc jest to
Numer części: 98105656
Numer katalogowy: 8 60 146
alpinestar napisał(a):Z tego co pytałem się to można założyć ten zawór od vw i spełnienia tą samą funkcję tylko trzeba pamiętać że są dwa rodzaje wtyczek.
według mojej wiedzy, to w 1.9 cdti można podmienić od VW, ale być może tu też. Ale na pewno jest inna wtyczka i trzeba przerabiać i pytanie czy jest sens dla 40zł, bo oryginał dla 1.7 na alle kosztuje 200zł
http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-ope ... 92555.html
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
27 sie 2014, o 09:08
przez alpinestar
Według mojej wiedzy w vw są 2 rodzaje wtyczek z tego co pytałem się w sklepie motoryzacyjnym i gościu mi powiedział żebym najlepiej przyszedł z wykręconym zaworkiem i nie będzie pomyłki.
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
27 sie 2014, o 14:11
przez nowyposiadacz
Dzięki panowie za podpowiedzi . Zamówiłem ten na allegro za 200 pln. Mam nadzieję ,że będzie pasował i dam radę go wymienic . Bo w serwisie zawór z wymiana 850 zl to masakra jakas
Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny
Napisane:
29 sie 2014, o 19:02
przez alpinestar
Mam pytanie czy jak elektrozawór jest uszkodzony to może w okolicach 2000 obrotów czasami trząść autem ?