Strona 2 z 4

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 13:39
przez mirek_smok
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 6&start=20
Tak z logiki jak nie ma błędu to problem nie leży w elektronice , ale pewnie wiesz lepiej .A skoro nie wiesz po co są te luzy i co maja wspólnego z pracą silnika to czego oczekujesz , jak auto ma temperaturę wyższa też inaczej pracuje samo odpalenie zimnego wiele mówi o kondycji auta bądź jakości oleju :P

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 13:48
przez rafik19941
Tak powiedzieli

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 13:53
przez mirek_smok
Zmień mechaników , i zmierz , ten silnik w gazie co ok 70k powinno się sprawdzać inaczej głowica będzie do remontu , ja sprawdzałem po założeniu gazu i są ok , mam 35k od tamtego czasu zrobione to na 2 raz za wcześnie . Producent zaleca co 150 na paliwie a na gazie połowa z tego , jak się już coś wypali to może być jak u Ciebie , dostaje temperatury i się uszczelnia np . a wcześniej nie jest w stanie sam wolnych obrotów utrzymać bez dodawania gazu , oraz wiele innych przyczyn , kto wie jak ktoś przed tobą dbał o to auto .

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 13:58
przez mirek_smok
http://quest-serwis.pl/?p=338
Co się stanie jeśli zaniedbamy luzu zaworowe?

Pierwszymi objawami będą :
– nierówna praca silnika
– głośniejsza praca silnika
– brak mocy i większe spalanie
– wypadanie zapłonów często występujące z błędami adaptacji paliwa, sond lambda, wypadania zapłonów.

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 15:13
przez rafik19941
Ok ale to z16let nie xer gdzie mozna kupic takie szklanki

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 15:33
przez mirek_smok
Mam taki silnik w aucie sprawdź luz i tyle majątku nie kosztuje , a pewność będzie .
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/ope ... 160&page=4

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 24 wrz 2019, o 21:02
przez rafik19941
Nie wiedziałem że szklanki się wymienia w tym samochodzie nikt nie chce sie do tego zabrać ja obecnie na siłach się nie czuje 04 jedzie na diagnostykę do ASO zobaczymy co powiedzą a jeśłi kogoś to interesuje to mam kilka filmów mogę na YT dodać bo objaw dość nietypowy

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 25 wrz 2019, o 09:31
przez mirek_smok
reguluje

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 25 wrz 2019, o 10:11
przez rafik19941
Mozna prosic jakas instrukcje albo Jak sie to robi ?

Re: Z16LET problemy na zimnym silniku

PostNapisane: 25 wrz 2019, o 11:51
przez mirek_smok
Wstawiłem do mechanika i zrobił , pewnie tak samo jak w tym https://www.youtube.com/watch?v=tBI5dw3VZNc
Z16LET – silnik turbodoładowany, DOHC, 16-zaworowy o poj. 1598cm3, powstał na bazie Z18XER. Został wprowadzony do Astry H w 2006r. Turbosprężarka jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i sterowana zaworem obejściowym. Po sprężeniu powietrze jest ochładzane w intercoolerze. Większe obciążenie cieplne silnika przyczyniło się do zamontowania dysz do natrysku oleju na denka tłoków w celu poprawy ich chłodzenia. Trzonki zaworów wydechowych są wypełnione sodem, również w celu lepszego odprowadzania ciepła. Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek. Olej jest chłodzony w wymienniku ciepła zintegrowanym z filtrem. Kolektor dolotowy wykonano ze stopu aluminium i dostosowano do zasilania silnika gazem ziemnym CNG.
Moc maks. 132kW (180KM)/5500 obr/min.
Moment maks. 230Nm/2200-5500 obr/min.