Strona 9 z 14

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 6 lut 2019, o 10:15
przez mirek_smok
Adrianuss90 napisał(a):
mirek_smok napisał(a):
Adrianuss90 napisał(a):Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 134kkm przebieg od nowości zalewamy 5w30 gm A od 4lat poprzedni właściciel zalewał 5W30 LM TopTec4600 chce przejść na 5W40 bez normy dexos2 tylko Full sapsa dobrego to co tego Fuchs
Edit: od 200km zalany jest archoil ar2300

Zalej tym
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L
jestem zachwycony zużycie na 10 000 , zerowe to samo na miarce od momentu zalania a zaraz mam zmianę , też robiłem ar2300 bo bo jak kupiłem zalałem dexosa a to straszna lipa co rano słuchałem zaworów , do oleju dodałem ar9200v2. Na moim silniku nie zamierzam eksperymentować na prawie 250k .



Tak jak pisałem post wyżej zalewam Eurol Synergy 0W40 z dodatkiem AR9200v2

To nie zapomnij napisać ile ci wciągnie na 10k a z drugiej strony ciekawe jak zawory na zimnym czy będzie słychać przy odpalaniu .
Odważny jesteś albo bogaty nie pamiętam żeby ktoś polecał ten olej do tego silnika , ja tam nie ryzykuję sprawdzony olej dla mojego silnika nie to 2.0 ale też byle czego nie można zalać .

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 6 lut 2019, o 10:30
przez Adrianuss90
Tego 5W30 wciąga mi 1.5-2l/10kkm tego 0W40 powinno mniej

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 6 lut 2019, o 10:36
przez mirek_smok
To może ceramizer najpierw , jak kupiłem auto to wlałem , przy 2 zmianie dodałem ar9200c2 , teraz bedzie 3 to nic nie doleje ale lm dalej .

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 6 lut 2019, o 11:38
przez Adrianuss90
Teraz jeżdżę z plukanka ar2300 przy wymianie wleci ten ar9200v2 zobaczymy jak się sprawdzi

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 8 lut 2019, o 15:29
przez mirek_smok
Obniża konsumpcję oleju
w opisie ar2300 , jak przetestujesz napisz co dało .

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 8 lut 2019, o 19:39
przez piotii
silnik spalinowy konstrukcja XX wieku

- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział :idea:
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy :idea:
- silnik traci swoje parametry, naprawiamy go, lub wymieniamy na inny :idea:

inne pomysły, to leczenie "syfa" pudrem :mrgreen:

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 8 lut 2019, o 20:15
przez Adrianuss90
piotii napisał(a):silnik spalinowy konstrukcja XX wieku

- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział :idea:
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy :idea:
- silnik traci swoje parametry, naprawiamy go, lub wymieniamy na inny :idea:

inne pomysły, to leczenie "syfa" pudrem :mrgreen:


Idąc tym tokiem myślenia w momencie gdy w silniku zebrał się nagar muszę wymienić go na inny najlepiej nowy aby nie było nagarów ;p
Zapieczone pierścienie tłokowe, jeśli płukanka je ruszy to po co rozbierać cały silnik i wydawać parę tysięcy na jego remont?

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 10:38
przez mirek_smok
Może nie na temat ale czy ktoś stosował filtr powietrza opel k&n , na youtube w testach ma dobre wyniki ?

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 16:27
przez Adrianuss90
Posiadam wkładkę od k&n u mnie w asterca działa dobrze

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 21:36
przez piotii
Adrianuss90 napisał(a):
piotii napisał(a):silnik spalinowy konstrukcja XX wieku

- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział :idea:
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy :idea:
- silnik traci swoje parametry, naprawiamy go, lub wymieniamy na inny :idea:

inne pomysły, to leczenie "syfa" pudrem :mrgreen:


Idąc tym tokiem myślenia w momencie gdy w silniku zebrał się nagar muszę wymienić go na inny najlepiej nowy aby nie było nagarów ;p
Zapieczone pierścienie tłokowe, jeśli płukanka je ruszy to po co rozbierać cały silnik i wydawać parę tysięcy na jego remont?

Dlaczego zebrał się nagar ?
Dlaczego zapiekły się pierścienie tłokowe ?