Strona 13 z 14

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 5 cze 2019, o 13:59
przez lisu7
Każdy robi jak uważa. Jak jest dopuszczony do sprzedaży to nie może ci zatrzeć silnika. Zastanawiające może być to ze nigdzie nie można dostać jego dokładnej specyfikacji :( Sąsiad ma busa z silnikiem diesla i wymienia olej (millers) 2 razy do roku (0w30 na zimę, 5w30 na lato). Na budziku 400kkm i olej co wymianę prawie jak nowy. To coś o tym świadczy, zwłaszcza że to silnik diesla i jak porzekadło mówi "olej w dieslu musi być czarny". :lol: Fakt jest też taki, że jak się kupi prawdziwy syntetyk to pożeranie oleju z reguły maleje. U mnie wystarczy że Niemiec wymieniał ten GM co 15-20kkm przez 80kkm i jest czerwony twardy nagar, który zmyje tylko mocna chemia... Myślę że jak ktoś zmienia GM co max 10kkm to nie powinno być problemów. ;)

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 5 cze 2019, o 14:27
przez deodekabokat
lisu7 napisał(a):Zastanawiające może być to ze nigdzie nie można dostać jego dokładnej specyfikacji
a do którego można? Normy masz wypisane. Kolor oleju w dieslu nie bierze się od kontaktu z wałkami czy korbowodem nie? I nie "robi" się czarny sam z siebie tylko widzimy w nim produkty spalania. Masz rację, że PRAWDZIWY syntetyk robi robotę. U mnie uszczelniacze latały na trzonkach jak noga w gumowcu. Czy ten syntetyk by tu załatwił sprawę?
Minie bardziej zastanawia skąd szacunek na interwał "max 10 tysięcy". Wychodzi że wymieniam nie wtedy kiedy trzeba, za wcześnie/za późno. Możesz się podzielić danymi?

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 5 cze 2019, o 14:51
przez lisu7
Prawie każdy olej oprócz norm ma podaną specyfikację: lepkosć w temp, TBN, temp. zapłonu i płynięcia, ilość popiołów, NAOCK. Dlatego napisałem że z REGUŁY syntetyk zmniejsza pobór oleju. ;) Chodziło mi raczej jak jest pobór rzędu 0,1-0,2 na 1000km. Longlife to oszustwo i tyle. Każą wymieniać olej co 30kkm bo w UE naciskają na ekologie i to dlatego tak jest. W USA auto z tym samym silnikiem ma interwał według producenta co 15kkm. To daje trochę o myślenia. Warto nadmienić, że gorszy olej na bazie HC zużyje się szybciej niż prawdziwy syntetyk. To że na butelkach piszą full syntetyk to nie oznacza ze to jest prawdziwy syntetyk. A co do interwału to jak jest reguła że co roku lub co max. 15kkm z racji tego że olej absorbuje zanieczyszczenia i przez to robi się ciemniejszy. Jak za długo olej jest eksploatowany to przestaje absorbować już zanieczyszczenia i wszystko zaczyna się gromadzić na ściankach silnika i przez to powstaje nagar. Nie chce sie z nikim kłócić na tak drażliwy temat bo co mechanik to inna "szkoła" i niestety też kwestia żydzenia pieniędzy.

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 7 cze 2019, o 12:20
przez mirek_smok
lisu7 napisał(a): Myślę że jak ktoś zmienia GM co max 10kkm to nie powinno być problemów. ;)

Jak 1.6t to bym nie był taki skory dojechać do 10k mnie wystarczył na 6k i miałem dość , w poprzednim oplu olej gm był najlepszą opcja 18xe1 a tu zalecany jest lipa jeździć będzie pytanie jak długo . Po co ma skończyć tak :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... qj0j&ifg=1

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 7 cze 2019, o 13:53
przez lisu7
mirek_smok napisał(a):
lisu7 napisał(a): Myślę że jak ktoś zmienia GM co max 10kkm to nie powinno być problemów. ;)

Jak 1.6t to bym nie był taki skory dojechać do 10k mnie wystarczył na 6k i miałem dość , w poprzednim oplu olej gm był najlepszą opcja 18xe1 a tu zalecany jest lipa jeździć będzie pytanie jak długo . Po co ma skończyć tak :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... qj0j&ifg=1

Ja to mówiłem do tych co stosują ten olej i nie chcą zmieniać na inny, bo jest tani i dobry ;) Doszukałem się tylko takich paramentów do tego oleju... https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikow ... 30-5l.html
Śmiech na sali :lol:

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 7 cze 2019, o 15:04
przez mirek_smok
Ten 10-40 opla jest dobry i tani ale nie do każdego silnika a ten 5-30 już jest droższy a nie lepszy od konkurencji szkoda na niego pieniędzy

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 7 cze 2019, o 17:14
przez lisu7
Nie wiem jaki jest sens kupowania olejów 10w, 15w . Jak producent nie zalecił to nie powinno go w silniku być.

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 11 cze 2019, o 21:36
przez deodekabokat
Dobra dobra, ty chyba szukasz potwierdzenia że robisz lepiej niż inni którzy robią dobrze. Masz rację twój olej jest lepszy i jego producent na pewno też kiwa głową i klepie po ramieniu za dobry wybór. A mój kolejny opel o tym nie wie i jeździ chociaż nie powinien. Niedowiarkom polecam jeden z pierwszych odcinków różowych lat siedemdziesiątych "Produkt GeneralMotors do ata z GeneralMotors", bez sensowniejszych danych ja tu pola do polemiki nie widzę.

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 13 cze 2019, o 08:51
przez lisu7
Po pierwsze to nikt nie mówi, że nie powinien jeździć twój samochód. Po drugie jakie potwierdzenie? Tak samo mogę powiedzieć w drugą stronę... Nadepnąć komuś na odcisk i już jest problem. Ja akurat w porównaniu do cb nie używam jednego oleju przez cały czas tylko każdego roku staram sobie testować oleje innego producenta. Jeśli dobrze zrozumiałem chcesz porównywać lata 70-te do teraźniejszych? Nawet superol cc30 ma podane konkretne parametry oleju... Nie ma co polemizować bo skończyło by się na kosach :lol:

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 26 sie 2019, o 13:29
przez mela
lisu7 napisał(a):Po pierwsze to nikt nie mówi, że nie powinien jeździć twój samochód. Po drugie jakie potwierdzenie? Tak samo mogę powiedzieć w drugą stronę... Nadepnąć komuś na odcisk i już jest problem. Ja akurat w porównaniu do cb nie używam jednego oleju przez cały czas tylko każdego roku staram sobie testować oleje innego producenta. Jeśli dobrze zrozumiałem chcesz porównywać lata 70-te do teraźniejszych? Nawet superol cc30 ma podane konkretne parametry oleju... Nie ma co polemizować bo skończyło by się na kosach :lol:


Jak testujesz te oleje na własnym samochodzie to powiedz czy miałeś już wlanego do silnika Shella? Zauważyłeś jakieś różnice podczas użytkowania auta??