Cześć
Odwiedziłem dziś serwis który w internecie na stronie
http://dobrymechanik.pl/mechanicy/wrocl ... oCo8jw_wcBcieszy sie pozytywyni opiniami.
poprosilem o diagnozę oraz wycenę
Mechanicy zrobili próbę olejeową i na dwóch cylindrach wyszło ciśnienie około 17, natomiast na dwóch pozostałych około 13
Ponoć norma wmoim aucie to 10,5.
Co bardzo mnie zaskoczyło, ponieważ raczej przy zapieczonych lub zużytych pierścieniach spodziewałem się słabszej kompresji niż nominalna. A tu mam większą..
Mechanicy tłumaczą to tak że ponieważ pierścienie olejowe są zapieczone nie zgarniają oleju w prawidłowy sposób. Ten olej uszczelnia przestrzeń pomiędzu tłokiem a cylindrem, skutkiem czego mamy większą kompresię od nominalnej.
Ten olej który osadza sie na ściankach cylindra i nie jest zgarniany prawidłowo zostanie w końcu przepalony..
Mechanik oszacował koszt naprawy:
1) rozebranie góry silnika
2) Oddanie glowicy do sprawdzenia , jeśli będzie potrzeba do planowania, oraz wymiany gniazd zaworowych oraz uszczelniaczy
3)Sprawdzenie panewek czy nie wymagają wymiany
4) założenie nowych uszczelek i wymiana rozrządu
5) złożenie wszystkiego do kupy
całość mechanik oszacował na koszt 3700zł do 5000zł
To trochę minie zaskoczyło ponieważ czytałem na tym forum posty w których koledzy zamykali się z wymianą pierścieni w kosztacch 1100 do 1200zł
Mam podiąć decyzję czy robić ten silnik, czy odebrać auto w takim stanie jak jest i najwyżej próbować domowych sosobów jak np zalewanie góry silnika naftą, lub próbowanie specyfików takich jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=8i0fqfmzWSwProsze Was o radę co o tym wszystkim sadzicie i na co się zdecydować ?