Strona 2 z 2

Klapki wirowe silnik z14xep

PostNapisane: 18 lis 2016, o 19:43
przez mariusz1415
Chyba już wiem czemu głośniej słychać kolektor bo teraz zauważyłem że podczas montażu lpg zdjęli tą filcową osłone na tych nieszczęsnych klapkach.
Czy to jest ta rurka od sterowania klapkami zaznaczona na czerwono ?
Resized_20161118_193847.jpeg
Resized_20161118_193847.jpeg (208.78 KiB) Przeglądane 6731 razy

Wystarczy wyjąć tą rurke żeby sprawdzić czy będzie ciszej?

Klapki wirowe silnik z14xep

PostNapisane: 18 lis 2016, o 21:52
przez mariusz1415
Te główne cięgno jest luźne od tych klap jak jest zgaszony silnik, a po włączeniu auta cięgno jakby zostało zassane i nie idzie nim ruszyć,po dodaniu gazu też się nie rusza.

Re: Klapki wirowe silnik z14xep

PostNapisane: 20 lis 2016, o 17:37
przez sparspar
Witam
Także widzisz panie Mariusz, że wystarczyło trochę zaangażowania i sam potrafiłeś rozwiązać problem. Tylko jestem rozczarowany, że nikt nie nagrał dla Ciebie filmiku z pracy silnika o który prosiłeś. To nie tylko lenistwo , ale też egoizm. Przykro mi z tego powodu...Może towarzystwo kiedyś ruszy głową i zmieni swoją mentalność:). Wszystkiego dobrego

ps. teraz to się możesz śmiać , że to było takie proste, heee

Pozdrawiam

Re: Klapki wirowe silnik z14xep

PostNapisane: 20 lis 2016, o 19:17
przez mariusz1415
Jeszcze jestem ciekaw jak sprawdzić czy te klapki idzie jakoś wyłączyć żeby sprawdzić czy będzie cicho ale obserwując to forum wiem że tu pomocy nie dostanę.

Pozdrawiam wszystkich którzy tylko czytają

Re: Klapki wirowe silnik z14xep

PostNapisane: 14 lut 2017, o 20:38
przez karall
Witam
Przyznam bez bicia, że zaglądam na forum tylko jak mam problem więc Twojego posta dopiero teraz czytam więc z góry przepraszam, że nie wrzuciłem filmiku - mogę to zrobić :)
Moja astra również przed wymianą rozrządu wydawała dzwięki jak diesel (szczególnie jak była rozgrzana).
Wymieniłem kompletny rozrząd (z kołami zębatymi). Notabene w mojej astrze rozrząd, który był założony to był jakiś składak - więc historii tego auta nie chce znać w 100% (kupione od handlarza).
Teraz jest zdecydowana różnica - rozgrzany silnik pracuje dużo ciszej.
Aczkolwiek natrafiłem kiedyś w internecie na opinie jednego z posiadaczy Astry, że silniki Z14XEP mają taką kulturę pracy że klekotają (głównie przez klapki twinportu).
Mnie trochę martwi do dziś, że przy rozruchu dzwięki jakie wydawał stary rozrząd i nowy nie różnią się za bardzo, nawet twierdze, że nowy tłucze się dłużej.
Teraz mam problem z błędem P0170 więc muszę wertować forum.