Strona 4 z 7
Silnik pozycjonowania świateł oraz dziwny dźwięk w kabinie
Napisane:
8 lis 2015, o 17:48
przez Viru
Witam.
Jako świeży na forum pewnie dość lakoniczne mam pytanie, a dokładniej dwa. Szukalem i czytałem różne watki, ale nie do czytałem nigdzie tego co chciałem.
Pytanie 1.
Przy włączonym zapłonie, (bo przy włączonym silniku ciężko usłyszeć ale pewnie też), w okolicach reflektora od strony kierowcy słychać dziwne burczenie, dotykając lampy czuć drżenie. Wyciągając bezpiecznik od pozycjonowania lamp dźwięk znika. Czy silniczek do wymiany, jak to sprowadzić czy tylko się zawiesił? Pozycjonowanie z kabiny samochodu nie dziala
Pytanie 2.
Przy włączonym silniku podczas postoju z okolic deski rozdzielczej słychać coś jakby przelewajace się płyny w rurkach, nie jest to ani równomierne ani komfortowe co tam może takiego wydawać te dźwięki i czy to normalne??
Astre H posiadają od czerwca br. i nie słyszałem tego wcześniej?
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc
Z18XE kody błędów - sonda lambda?
Napisane:
9 lis 2015, o 20:48
przez Bladositto
Witam wszystkich. Moja Asterka z reguły niezawodna pierwszy raz przysporzyła mi zmartwień.
Grzałem sobie autostradami przez Europę kiedy nagle zapalił mi się check-engine. Oczywiście zjechałem z autostrady zobaczyć co się dzieje, ale nic nie wydumałem, a nie miałem za bardzo wyjścia więc pojechałem dalej. Silnik pracuje równo nie miałem, żadnych problemów przejechałem tak jeszcze z 1000km.
Dzisiaj zczytałem błędy metodą "gaz,hamulec". Oto kody błędów:
ecn 161450
ecn 003608
ecn 013428
ecn 013611
Czy dobrze wnioskuję, że mogła mi się wypiąć sonda lambda?
PS. Auto ma instalację LPG. Nie wiem czy to istotne.
Planowanie głowicy .
Napisane:
13 lis 2015, o 22:50
przez pawelcaly
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
nie odpala
Napisane:
1 gru 2015, o 08:31
przez Andru
Witam potrzeba pilnej pomocy
mam Astrę H rok 2010 z przebiegiem 130 tyś km silnik benzyna 1,4
I właśnie dzisiaj rano zapakowałem bagażnik i wyjechałem z garażu zapalił bez problemu musiałem go zgasić aby zapakować resztę rzeczy
i przyszedł czas wyjazdu a tu silnik nie chce zapalić po załączeniu zapłonu kontrolki gasną te co potrzeba a pozostałe po przekręceniu kluczyka migają i w tym czasie klapa bagażnika się otwiera resetacja nic nie dała mam taki pierwszy przypadek nie wiem co robić plis pomocy mam pilny wyjazd w góry
proszę o pilną pomoc co robić.
Sprawa wyjaśniona zamykam temat Wina akumulatora.
Kontrolka silnika i rozlaczanie lpg.
Napisane:
30 gru 2015, o 08:34
przez glob3k
Witam posiadam astre h 1.6 16 104km 2004 lpg
ostatnio pojawil sie u mnie problem a mianowicie : wstaje rano do pracy odpalam auto wszystko w porzadku po ujechaniu 2,3km gdy auto przeszlo na lpg zaczela migac zolta kontrolka silnika i lpg rozlaczylo sie i nastapila utrata mocy na pb , po zdjeciu klem a aku wszystko wrocilo do normy sytuacja powtarza sie co jakis czas najczesciej przy ujemnych temp. Co jest tego przyczyna? Dodam zawsze zdj klem pomaga . Jakies pomysly ?.?
Przeróbka katalizatora Z16XEP
Napisane:
30 gru 2015, o 13:19
przez smolar
Witam
Próbował ktoś przerobić kolektor wydechowy z zintegrowanym katalizatorem ? Mój pomysł widoczny na zdjęciu, wspawanie katalizatora sportowego w kolektor. Tylko góra jest żeliwna więc można spawać stal do stali po dobrym dopasowaniu. Silnik Z16XEP.
http://zapodaj.net/ba73aa7b9c469.jpg.htmlA może macie pomysły jak takowy katalizator przerobić lub ominąć ewentualnie wspawać inny w rurę niżej.
wskaźnik paliwa
Napisane:
9 sty 2016, o 12:06
przez KamilMegan
Witam
Gdy jadę na LPG zauważyłem że spada wskaźnik benzyny, czytałem że można założyć emulator lecz żaden sprzedawca nie umie mi odpowiedzieć na pytanie czy do mojego auta będzie pasowało, może Wy już zakładaliście takie urządzenie ? Ja mam Astre H 1,6 105km z 2005 roku
Głośna praca silnika
Napisane:
14 sty 2016, o 20:33
przez dobromił
Mam Astrę z silnikiem z16xep a problem jest taki że przy ruszaniu na zimnym silniku daje on odgłosy "dudnienia" jakby miał przestawiony zapłon, nie generuje błędów i nie ma innych objawów. Gdy silnik się rozgrzeje według mnie pracuje normalnie. Świece i moduł wysokiego napięcia odpada. Przebieg to 140tyś. Może problem nie tkwi w silniku! Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Dławienie się przy dodawaniu gazu
Napisane:
22 sty 2016, o 06:15
przez demondko
Witam,od pewnego czasu w mojej asterce (silnik z16xer) podczas zmiany biegu(zwłaszcza z 2 na 3 ale nie jest to reguła) i próbie przyspieszenia pojawia się problem chwilowego przydławienia.Czasami nie jest to tylko jedno zadławienie, lecz następuje kilka przeskoków a dopiero potem auto nabiera mocy. Dzieje się to tylko przy ciepłym silniku i co najciekawsze nie zawsze, bo zdarza się, że jest kilka dni spokoju. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika(pokazało się auto z kluczykiem), a w związku z tym, że nie miałem czasu sam się z tym bawić to oddałem auto do serwisu. Tam nic nie wymieniali, wyczyścili wtyczkę, skasowali błąd i kontrolka już się nie świeciła. Dodam, że świece już wymieniłem, więc to nie one są przyczyną problemu. Ma ktoś jakieś pomysły? Czy może to być związane z tym czujnikiem temperatury?
Może jeszcze dodam, iż po wejściu w tryb diagnostyczny przed skasowaniem błędu czujnika temperatura przy normalnej jeździe.poza miastem wynosiła 91 stopni a w korkach rosła max do 96 i spadała. Teraz temperatura oscyluje caly czas w granicach 100-102 stopni ewentualnie spada przy wolniejszej jeździe do 97-98. Które wskazania wg. Was są bliższe dla tego silnika? Może faktycznie czujnik jest walnięty?
p.s dodam jeszcze że zanim zaczęło go tak dławić na poważnie to w zdarzało się wcześniej, że raz na 1-2 miesiące następowało jednorazowe przydławienie a potem był spokój więc się tym aż tak nie przejmowałem,ale próbkę niestety się nasila
P.s.2 Dzisiaj zauważyłem brak mocy na niedogrzanym silniku (60 stopni w trybie diagnostycznym)przy wciśnięciu gazu do dechy auto nie przyspieszalo, zegary tez staly, a potem nastąpiło zadlawienie.
silnik 1,6 115KM Z16XER - kilka pytań
Napisane:
14 lut 2016, o 22:51
przez starszy
Witam,
poszukuję większego pojazdu niż mam obecnie; trafia się ASTRA H 1,6 115KM z 2011r, kompletnie dla mnie egzotyczna i nieznana.
Prośba do kolegów o pomoc.
Czego się spodziewać po tym silniku?
Trochę poczytałem o zrywających się paskach rozrządu i ubytkach oleju, czy to dotyczy również egzemplarzy z roczników około 2011r.?
Jakiego rzędu ubytków oleju można się podziewać?
Z góry dzięki za pomoc.
Wybaczcie jeśli pytanie jest w niewłaściwym miejscu, zależy mi na czasie i fachowych opiniach doświadczonych użytkowników.