Strona 2 z 2

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 09:36
przez pudzianow
Super dziekuje. SUPER OPISANE. Mam jednak jeszcze pytanie ;-) To główne cięgno odnalazłem bez trudu. Ale nie widzę tych mniejszych. A te podkładki które były u ciebie lużne to te które są w tych czerwonych kółkach na zdjęciu ???

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 09:52
przez mthwbober
Dokładnie tak. Mniejsze cięgna masz oznaczone czerwonymi okręgami na poprzednim zdjęciu. Te srebrne "kółka" to są właśnie te podkładki. Długość mniejszych cięgien jest właśnie równa mniej więcej odległości dwóch podkładek od siebie (oczywiście tych w jednym czerwonym okręgu :D )

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 13:01
przez pudzianow
Super dziękuję bardzo za przekazanie szczegółowej wiedzy '-)

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 13:08
przez mthwbober
Drobiazg, służę ewentualną pomocą w dalszych pytaniach, problemach :)

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 13:24
przez pudzianow
Hm z innych problemów to drganie kierownicą przy 120km/h i powyżej ale nie zawsze !!! (już niedługo zmienię koła i wyważę to okaże się czy to jest wina niewyważenia) oraz branie oleju ;-( 105.000 km 2010r. z14xep) Wychodzi ze bierze cos koło 150-200ml na 1000km.Mam zalany castrolem edge 5w30.Nie wiem czy nie zalac jakims 5w40.Wycieków nie ma.płyn chłodniczy wydaje sie bez domieszek oleju. Wczesniej miałem starego lanosa i nic nie brał a tu dałem za auto kupe kasy i bierze ';-( a u ciebie bierze olej ??? próbowałes cos z tym robic??

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 13:48
przez mthwbober
U mnie drganie wywołane było wadą tarcz. W ubiegłym roku wymieniałem dwa razy aż. :)

A co do Twojego przypadku, to trzeba sprawdzić wyważenie. Jest to podstawa, by dalej diagnozować. Możesz samemu sprawdzić na innym komplecie kół czy tak samo się auto zachowuje przy tej prędkości.

Co do oleju to nie powiem, bo też dolewałem ok. 300 ml. między wymianami (co roku zmieniam, lub 10000km). Lałem GM Dexos 2, a ostatnio wlałem Motula X-clean 5w30 i póki co jest tyle ile było. Poza tym trochę ciszej pracuje silniczek. Słyszałem, że olej GM wpływa niekorzystnie na stan łańcucha rozrządu w tych motorach. Poza tym jak się ma łańcuch powinno się olej wymieniać częściej, co 10000 właśnie i wsadzać jakiś "lepsiejszy" filtr oleju. Teraz dałem Manna, bo zakładałem Filtron dotychczas i wydaje mi się, że dobrze zrobiłem, gdyż przy wymianie mechanik wyjął filtr w kiepskim stanie - był napęczniały i tak jakby rozwarstwiał się.

Jest to tylko moja sugestia, jak kto dba, tak ma :)

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 24 lut 2016, o 15:02
przez pudzianow
300ml na 10.000km to nic ;-) A propos olejów ostatnio natchnąłem się na taki test olejów http://www.wykop.pl/ramka/2367418/bardz ... za-siebie/ Tylko ze tam liczy sie odporność na podgrzanie do 400C.Daje do myślenia jednak. Że niektóre oleje są nadal płynne i nie tworzą nagarów a inne po prostu przetwarzają się w ciało stałe nawet. Na innych forach zachwalali własnie motula Motul 8100 X-Cess, Motul 8100 X-clean ale na tym tescie nie wypadły zbyt dobrze. super wypadł GM DEXOS2 oraz :
LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH SAE 5W40
GULF FORMULA G SAE 5W40
BMW ORIGINAL SUPER POWER OIL SAE 5W40
ARAL HIGH TRONIC SAE 5W40
Valvoline SYNPower SAE 5W30

i już sam nie wiem ;-/
A ty wiedze o olejach czerpiesz skąd??

A filtr kupiłem orginalny w oplu 38zł , a zamienniki z tego co czytałem to najlepszy knecht, mann, bosch. Dałem ok 10zl drożej niż te pozostałe a może bedzie dobry;-) To będzie moja pierwsza wymiana oleju i dlatego szukam wszędzie informacji bo chcę żeby długo auto służyło bez kosztów dodatkowych. Czyli kto dba ten ma ;-)

A ile już przejechałeś po wymianie na motula ???

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 29 lut 2016, o 22:41
przez pudzianow
Chyba sie kolega nie obrazil ??? Kupiłem valvoline max life 5w40. Jest gesciejszy bo wczesniej gm 5w30 ale wcale auto ciszej nie chodzi ;-/

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 1 mar 2016, o 18:19
przez mthwbober
O olejach też czytałem na różnych forach. Akurat o Motulu słyszałem własnie pozytywne opinie, a nad Valvoline też się osobiście zastanawiałem. Też brałem pod uwagę Liqui Molly.

Wczoraj sprzedałem Astrę, przesiadam się na coś nowszego :D

Pozdrawiam

Re: Głośna praca Z14XEP

PostNapisane: 12 lip 2016, o 21:52
przez karall
czy kolega pudzianow uporał się z 'klekotem' swojej Astry? Pytam bo mam podobny problem i zastanawiam się czy rozwiązanie podane przez kolegę mthwbober wyeliminuje problem czy mam zbierać kasę na wymianę łańcucha rozrządu.