Strona 3 z 4

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 13 lut 2016, o 11:06
przez smile2524
Witam ponownie,
tak jak napisał smolar : Instalacja gazowa podnosi temperaturę pracy przez co mniejsza się luz zaworowy. Pesti82 - może lepiej sprawdzić te luzy zanim zaczną się dziać złe rzeczy ( np. pójdzie głowica )... Mam nadzieję, że mnie to nie spotkało, ale i tak mam duży problem ze szklankami zaworów. Okaże się niedługo co w trawie piszczy... Aaa, a propos piszczenia, od niedługiego czasu słyszałam leciutko metaliczny dźwiek pracy silnika. Myślę, że to mogło być objawem braku luzów zaworów. Dopiero potem poszedł mi czujnik oleju...

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 13 kwi 2016, o 20:43
przez Maciek.S
witajcie

teraz ja mam dylemat - mam asterkę 2004 r. Z16XEP, przejechałem nią 100 tys bez żadnych problemów (ok 15 tyś rocznie - aktualny przebieg 200 tyś), do tej pory nie robiłem regulacji zaworów ale w planach chciałby, nią pojeździć ok 5 lat i minimum tyle co do tej pory i zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej, dotychczas opinie są bardzo rozbieżne - i to jest zrozumiałe ale mam pytanie odnośnie co ile km i jakie czynności trzeba robić w ramach przeglądów i jakie są tego mniej więcej koszty? o ile więcej Wam spala na gazie? ( sporo jeżdzę poza miastem więc średnie spalanie mam 7.5 l/100 km)

dzięki za wszystkie porady i wskazówki

Maciek

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 13 kwi 2016, o 22:51
przez smile2524
Ja stanowczo odradziłabym założenie gazu do tego silnika. Mój problem nie został jeszcze rozwiązany. Ostatnia wersja naprawy to szlifowanie głowicy i spasowanie gniazd ( przypomnę, że diagnoza to dużo za małe:) luzy zaworowe ). Koszt 2000 zł. Może warto zanim założy Pan gaz do samochodu sprawdzić jak się mają luzy zaworowe u Pana. To jest prosta czynność, można to łatwo zmierzyć. Jeśli parametry są ok albo w górnych granicach norm, to może nie trzeba się obawiać. W innym przypadku może Pana spotkać to co mnie spotkało czyli same kłopoty. Pierwsze serwisowanie po założeniu gazu, po przejechaniu 1000 km. jest bezpłatne. Potem co ok. 10 000km. należy robić przegląd ( filtry i cos tam rutynowo jeszcze )- koszt 100 zł.za kazdym razem. Ja już miałam wymieniany 2 razy dodatkowo jakiś zawór - 80zł., wymieniłam wtryskiwacze, bo samochód się zacinał -400 zł., na regulację zmuszona byłam jechać kilka razy, naprawiałam sterownik benzyny. Spalanie - na 33 l gazu ( tyle tankuję ) przejezdżam w mieście ok.250 km, w trasie ok 300 km.Zawsze jednak coś benzyny też dolewam ( ok. 3l. na tankowanie ). Ale co z tego, jak koszty napraw są duże i tak naprawdę oszczędności na gazie idą w koszty napraw...Przegląd samochodu z gazem do dowodu rejestracyjnego co roku jest też o kilkadziesiąt zł. droższy ( o ile się nie mylę 180zł. ) niż na samej benzynie.

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 27 kwi 2016, o 06:23
przez mariusz7897
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Opla Astry z silnikiem Z16XEP. Wczoraj pomierzyłem luzy zaworowe. Wszystkie luzy na zaworach ssących są ok, natomiast wszystkie wydechowe znacznie poniżej limitu. Trzy wydechowe mają po 0,15-0,16mm, największy luz to 0,22mm. Wartości rzeczywiste luzu będą nieznacznie większe od pomierzonych, ponieważ założyłem, że wartości z dwóch listków szczelinomierza się sumują. Przymierzam się do samodzielnej naprawy - szlifowania szklanek, ewentualnie ich wymiany. Potrzebuję więcej informacji na ten temat, głównie jak rozpiąć rozrząd i wyjąć wałem od zaworów wydechowych. Znalazłem instrukcję krok po kroku jak to zrobić : http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... alve_play/

Ma ktoś doświadczenie w samodzielnej regulacji zaworów w tym silniku?

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 16 maja 2016, o 16:01
przez mariusz7897
Zgromadziłem już potrzebne narzędzia i części. W najbliższą sobotę zabieram się do pracy. Postaram się porobić trochę zdjęć, złączyć w filmik na YT.

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 17 maja 2016, o 00:21
przez smile2524
Witam,
ciekawa bardzo jestem jak pójdzie Panu ta regulacja zaworów. To jest temat, którego nie zdążyłam ogarnąć bo jakieś dwa tygodnie temu ( szukając właściwego w temacie mechanika ) przepalił mi się komputer silnika. Samochód przy odpaleniu nagle strzelił, jakby coś się zajarało pod maską, wszedł na wysokie obroty i sam za chwileczkę zdechł. Szczerze mówiąc uciekłam :), działo się to na posesji u mnie. Za chwilę dym ustał i postanowiłam jeszcze raz odpalić. Samochód już bez objawów wystrzeliwania lub spalania czegokolwiek wchodził przy odpaleniu na wysokie obroty i zaraz sam zdychał. Laweta. Elektronik. Widziałam błędy diagnostyczne. Do wymiany sterownik. Obecnie po wymianie, jazda testowa podobno ok, błędów nie wskazuje, jednak z doświadczenia wiem, że pojawiają się one dopiero po przejechaniu ok. 50 km. Elektronik powiedział jednak, że w bardzo złym stanie mam rurę od przepustnicy do przepływomierza i dalej do filtra powietrza ( kupiłam to w 1 części ) oraz drugą rurę od odmy do silnika. Po przerobieniu tematu ( w serwisach nie do kupienia ) na szrotach - kupiłam owe części i jutro zamierzam przejechać od elektronika do innego serwisu na wymiany tych rur plus wymiana filtra powietrza i zobaczę co Ci panowie powiedzą o luzach zaworowych w moim samochodzie ( wspomnę, że ten temat jest dla mnie pierwotny od jakichś 3 miesięcy ). Szukam kogoś, kto właśnie szlifuje szklanki w Poznaniu, albo szlifuje-planuje głowicę, w ogóle zna się na tym wstrętnym silniku z16xep. Może ci panowie z Gdyńskiej ( tam jutro jadę ) coś zaradzą... Opowiem jeszcze, czy kontrolka silnika, która mnie prześladuje od momentu założenia gazu pojawi się teraz po założeniu nowego komputera. Poprzedni mechanik twierdził, że zapala się przez niewyregulowane zawory.

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 20 maja 2016, o 20:05
przez lukpio3
Witajcie,
Chciałem zapytać czy regulacji zaworów powinno dokonywać się na ciepłym czy zimnym silniku?

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 20 maja 2016, o 20:49
przez mariusz7897
lukpio3 napisał(a):Witajcie,
Chciałem zapytać czy regulacji zaworów powinno dokonywać się na ciepłym czy zimnym silniku?


Pomiar luzu - na zimnym

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 28 maja 2016, o 21:09
przez mariusz7897
Melduję wykonanie zadania :D

Wartości luzów ssących przed: 22/22/24/23/22/23/23/22 po korekcie: 24/25/24/25/25/26/25/26
Wartości luzów wydechowych przed: 15/25/16/20/15/18/23/20 po korekcie: 30/30/30/31/30/29/31/30

W tygodniu wrzucę krótki film z prac. Całość zajęła mi 2 dni po 8h, wszystko wykonałem sam.

Re: Z16XEP zawory

PostNapisane: 28 lip 2016, o 12:27
przez Persil
Cześć,
chciałem się podpytać czy dobrze diagnozuje usterkę w moim aucie.
Auto kupione miesiąc temu astra H 1,8 140KM Z18XER 2008r 170tys z czego 100tys na gazie.
Problemy: gaśnie na benzynie na zimnym silniku ( spadają obroty, falują, a gdy ruszę to gaśnie na pierwszym zakręcie). Problemy ustają po rozgrzaniu silnika i przełączeniu się na gaz.
Problem występuje wyłącznie rano i potem ok. Brak błędów na komputerze.Zauważyłem tez spadek mocy i głośna pracę silnika powyżej 120km/h.
Podejrzewam, że luzy zaworowe nigdy nie były sprawdzane, czy to jest najprawdopodobniejszą przyczyną opisanych usterek???
Czy jest to początek luzów zaworowych, bo na rozgrzanym silniku pracuje równo. Jaki jest koszt robocizny regulacji i kto się tym zajmuje, bo kilku mechaników w renomowanych zakładach powiedział, że nikt się już w to nie bawi. Koszt szklanek w sklepie 20-30zł szt.