Strona 3 z 3

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 14 paź 2015, o 19:00
przez magil
Problem rozwiązany, zupełnie przy okazji.

Otóż wiązka w tylnych lewych drzwiach uległa uszkodzeniu (wszystkie przewody się przerwały). Centralny przestał działać, otwieranie bagażnika tak samo, naturalnie głośnik w drzwiach, kontrolka otwartych drzwi również nie znikała. Naprawiłem wiązkę oraz wymieniłem spalony bezpiecznik - centralny nadal nie działał. Nie miałem już czasu grzebać przy tym szrocie. Odpięcie aku nie pomogło w przywróceniu działania centralnego. Ale... z nudów wyjąłem po kolei wszystkie bezpieczniki i przekaźniki ze skrzynki przy silniku i przetarłem ich styki papierem ściernym. Nie były zaśniedziałe, miały może lekki nalot. Po podpięciu klemy centralny ożył, wszystko działa do tego pory.

I co najlepsze - auto przestało szarpać przy ruszaniu. Wygląda na to, że powodował to zbyt duży spadek napięcia na którymś elemencie spowodowany złym stykiem. Nie ma praktycznie innej opcji.

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 26 lis 2015, o 10:49
przez karol123
Witam,też mam problem z szarpaniem w moim oplu (Astra 1.6 twinport 2004r.).Jaka jest przyczyna ? pomocyy

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 26 cze 2016, o 08:13
przez globii
Witam. Mam podobny problem z drganiami po włączeniu Klimy. Wyświetla mi błąd metodą "gaz hamulec": ECN153006. co to może być? Znalazłem że to może być przekaźnik klimatyzacji wiec podmieniłem go z innym od sterowania silnika bo miał ten sam numer 24435922 702.20 12V 20A. Nic to nie dało. Czy taki tam powinien być na pewno. Ma ktoś dostęp do listy przekaźników z numerami żeby to sprawdzić. Czy ten błąd może cos jeszcze oznaczać? Każda pomoc jest mile widziana. Pozdrawiam

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 4 cze 2018, o 21:51
przez szprota
Witam wszystkich.
Auto Astra H 1.6 Twinport, Z16XEP 2006 r. bez LPG.
Ile ma przejechane auto tego nie wiem. Ja zrobiłem na niej jakieś 27 tysięcy, a na liczniku jest 130 tys. Potrzebuje pomocy. Nie było z nią żadnych problemów dopóki ostatnio nie pojawiła się kontrolka check engine i zaczęły falować obroty na światłach na biegu jałowym i tak jakby się dusił, że ma prawie zgasnąć i sam sobie dodawał gazu potem. Głównie działo się to na klimie. Do tego na zimnym silniku szarpało przy ruszaniu i ogólnie auto zrobiło się odczuwalnie słabsze. U mechanika wyskoczyło chyba ze 6 błędów na kompie. Jedna sonda druga sonda, zawór egr, recyrkulacja spalin, termostat. I wymienił mi obie sondy i kontrolka zgasła, ale po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się znowu. Tym razem po tygodniu stania auta stwierdził że to sterownik silnika. I nie wiem czy go wymienił czy naprawił czy jak. Ale się kontrolka nie zapalała przez jakieś 300 km i z jazdą też było wydaje mi się, że ok. No ale się znowu zapaliła i problemy wróciły. Sprawdziłem tą metodą "hamulec gaz" i wyskoczyły nast. błędy:

P0141
P0400
P0443
P1112
P1116
P1614

Nie chcę już wydawać kasy na niepotrzebne rzeczy. Poradzi ktoś coś?