Strona 2 z 3

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 24 cze 2015, o 12:38
przez lewu
Cześć.
Ja chwilowo mam przestój w naprawach, ale mam kolejnego podejrzanego. Wszystkim którzy borykają się z problemem radzę sprawdzić ładowanie. U mnie alternator podaje napięcie około 12.8 v na jałowych przy obciążeniu światłami, Klima, szyba i innymi pierdolami naraz (sprawdzane narazie jedynie na wyświetlaczu). Mysle, ze to może być powód dlaczego silnik nie wyrabia.

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 29 cze 2015, o 08:40
przez sztetker
byłem u mechanika i przyczyną jest zanieczyszczony kolektor dolotowy i klapki TWINPORTU. Po rozgrzaniu, silnikowi "brakuje" powietrza. Trzeba rozebrać kolektor i przeczyścić go wraz klapkami. I będzie problemie.

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 1 lip 2015, o 07:40
przez miczel1
Cześć.
Ja mam podobny problem co koledzy tyle ze w Fiacie stilo z silnikiem opla x16xep.
Auto szarpie w granicach 1000-2000 obrotów na gazie i na benzynie.Odpalenie klimy na postoju powoduje prawie zgaśniecie silnika.
Auto podpinane do 3 komputerów nie wykazuje nawet jednego błędu.Filtry powymieniane,swiece też ,wszysko poczyszczone włacznie z nową adaptacja itp
Co to może być?Czy mając ten silnik też mam te "klapy " o których piszecie?
Prosze nie odsyłajcie mnie do forum fiata :) Tam nikt nic nie wie

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 1 lip 2015, o 14:09
przez sztetker
we Fiatach Stilo też są silniki takie jak w Oplu. Na pewno masz ten sam problem z klapkami TwinPortu co my w Oplu. U mnie komputer też nie pokazywał błędu, a klapki były zapieczone (nie otwierały się całkowicie) i silnik nie dostawał powietrza. Zostaje czyszczenie kolektora dolotowego i klapek. Jak nie pomoże to czyszczenie i wymiana czujnika klap wirowych w dolocie.

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 2 lip 2015, o 06:59
przez miczel1
Jednak się okazało że to cewka.
Kupiłem nowa i po problemach.Tylko dziwne że nić na kompie nie wychodziło.Cewka po mega zniżkach z IC z 700 na 400 zł...Jak żyć :)

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 2 lip 2015, o 07:36
przez sztetker
to drogo, ja dałem 320 zl za DELPHI i bez upustu w carsys.pl

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 2 lip 2015, o 14:00
przez miczel1
Ja to się nie znam i to dlatego ,powiedziałem najlepsza jaką macie i taka kupiłem.Ważne że jeździ :)

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 17 sie 2015, o 20:37
przez lewu
Cześć.

Czy ktoś pomoże coś w temacie??
Nie wiem już za co się złapać.
Ostatnio podmieniałem cewką. Bez zmian.

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 29 sie 2015, o 07:44
przez adrian131994
Cześć podpinam się do tematu, moja Astra 2004, 1.6 Twinport, problem z szarpaniem na wolnych obrotach, nierówna praca silnika. Wyczyściłem dokładnie cały kolektor dolotowy nawet po części system klap twinport tyle ile byłem wstanie bo nie demontowałem. Poprawa minimalna, ale ktoś powiedział że po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ją skalibrować czy dokonać adaptacji, znalazłem już różne posty jedni mówią że w z16xep nie da się tego zrobić drudzy że op-comem zresetować ecu. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaka jest prawda?

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

PostNapisane: 27 wrz 2015, o 16:46
przez magil
Miczel1 czy u Ciebie występowało szarpanie podczas ruszania?

Biorę urlop w przyszłym tygodniu i zabieram się za robotę. Żona narzeka, że tragicznie się już autem rusza.