Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP
Napisane: 14 mar 2019, o 12:54
Witam,
Mam podobny problem z szarpaniem w moim Oplu. Pojawia się też dość często błąd: zbyt uboga mieszanka paliwa (P017151). Pojawia się nawet na zimnym silniku, w trasie na dłuższym odcinku w czasie jazdy. Podczas ostatniego skasowania tego błędu mechanik stwierdził, że sonda 2 jest prawdopodobnie do wymiany.
- W czasie jazdy po mieście po przejechaniu ok. 1.5 km (silnik jeszcze nie osiągnął temperatury roboczej, mam odblokowane menu i śledzę temperaturę) wyskoczył ten błąd, jak ruszyłem pod lekkie wzniesienie.
- Innym razem po przejechaniu dłuższej trasy ok. 300 km i krótkim stopie samochód potrafił nierówno zapalić, jakby coś się działo z cewką zapłonową.
Przy 191 891 tys. km były wymienione części:
Moduł CIM
Wymiana uszczelki pokrywy wału
Wymiana świecy zapłonowej
Wymiana filtra powietrza kabinowego
Wymiana wkładu filtra powietrza
Została też wyczyszczona przepustnica na moje życzenie i okazało się, że była dość dobrze zabrudzona.
Przy 198 tys. km został wymieniony:
Termostat w ASO na oryginalny, ponieważ stary nie dogrzewał silnika.
Poprzedni właściciel w Niemczech miał problemy z błędem P0304 oraz P0171/52 n.v przy 116 437, 133 393, 164 085 tys. km. W historii diagnozy jest informacja o wymianie cewki zapłonowej:
Jestem umówiony w ASO na usługę wyczyszczenia kolektora dolotowego i egr. Bardzo możliwe, że te części są dość dobrze zabrudzone i przez to występuje szarpanie. Będę też chciał zdiagnozować stan sond. Możliwe, że też coś jest nie tak z cewką zapłonową. Co o tym sądzicie?
Mam podobny problem z szarpaniem w moim Oplu. Pojawia się też dość często błąd: zbyt uboga mieszanka paliwa (P017151). Pojawia się nawet na zimnym silniku, w trasie na dłuższym odcinku w czasie jazdy. Podczas ostatniego skasowania tego błędu mechanik stwierdził, że sonda 2 jest prawdopodobnie do wymiany.
- W czasie jazdy po mieście po przejechaniu ok. 1.5 km (silnik jeszcze nie osiągnął temperatury roboczej, mam odblokowane menu i śledzę temperaturę) wyskoczył ten błąd, jak ruszyłem pod lekkie wzniesienie.
- Innym razem po przejechaniu dłuższej trasy ok. 300 km i krótkim stopie samochód potrafił nierówno zapalić, jakby coś się działo z cewką zapłonową.
Przy 191 891 tys. km były wymienione części:
Moduł CIM
Wymiana uszczelki pokrywy wału
Wymiana świecy zapłonowej
Wymiana filtra powietrza kabinowego
Wymiana wkładu filtra powietrza
Została też wyczyszczona przepustnica na moje życzenie i okazało się, że była dość dobrze zabrudzona.
Przy 198 tys. km został wymieniony:
Termostat w ASO na oryginalny, ponieważ stary nie dogrzewał silnika.
Poprzedni właściciel w Niemczech miał problemy z błędem P0304 oraz P0171/52 n.v przy 116 437, 133 393, 164 085 tys. km. W historii diagnozy jest informacja o wymianie cewki zapłonowej:
Zündspule ersetzen
Diagnosezeit [D] P0304 vorh
Zündspule ersetzen
Diagnosezeit [D] P0304 vorh
Jestem umówiony w ASO na usługę wyczyszczenia kolektora dolotowego i egr. Bardzo możliwe, że te części są dość dobrze zabrudzone i przez to występuje szarpanie. Będę też chciał zdiagnozować stan sond. Możliwe, że też coś jest nie tak z cewką zapłonową. Co o tym sądzicie?