Strona 4 z 5
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
5 lip 2017, o 20:01
przez Krzysiek499
Radzik tylko nie zdziw się, że po jakimś czasie znów zawali Ci się ten kolektor bez zaślepki, mam nadzieję, że nie prędko bo przecież byłoby to dziwne , że np po 10k km znów trzeba go czyścić. Póki co dziś oddałem do majstra auto bo klima do wymiany i kompresor do uszczelnienia. Pozdrawiam
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
23 lip 2017, o 04:03
przez pectore
Ja mam ten sam blad. Juz od 2 lat tak jezdze. Kasuje i wio.
Fakt dziwne. U mnie to jest P0171 i P0171p
I tez tak samo nikt nic nie wie. Blad widmo. Jedyne, co mi przyszlo do glowy, bo ostatnio sprawdzalem to cieply waz ktory idzie z termostatu do chlodnicy zaraz po wlaczeniu silnika.
Chyba mam caly czas otwarty termostat, w sumie juz nie wiadomo jak dlugo heh. To mi przyszlo do glowy, kiedy to jeden z was powiedzial o nie dogrzanym silniku.
Moze to termostat jest winowajca ? Sprawdzcie tez czy po wlaczeniu asterki macie od razu cieply waz ktory idzie od termostatu. Nie jestem specjalista, ale jesli nie wiem caly czas np na autostradzie dmucha zimne powietrze i caly czas jest np 70 - 80 stopni w silniku to z automatu pewnie i spalanie nie jest za fajne, a co za tym idzie moze wyskoczyc taki blad ? Jesli nie, prosze mnie poprawic.
Do tego bywa ze np jak mam male obroty i przelacze np na 3 bieg to zanim sie Astra rozpedzi np to mam takie dzwonienie, nie wiadomo skad, moze z katalizatora.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
23 lip 2017, o 21:46
przez sparspar
Ciekawostka: Wszystkie kabelki od podzespołów sterowanych elektrycznie, czujników w aucie powinny być w osłonce plastikowej lub owinięte taśma wulkanizacyjna. Nie mogą one dotykać gorących elementów silnika. A są również przyczyną tych błędów. Już to przerabiałem
Pozdrawiam
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
23 lip 2017, o 22:52
przez pectore
A powiedz mi. Nie mam foty teraz. U mnie jest taki kabel na gorze silnika, ktory nie jest do niczego podlaczony. Tez tak masz ? Mechanik sie nawet dziwil od czego to moze byc.
A ten blad 0171 ogolnie rzecz biorac nie wiem czy jest do naprawienia. Bardzo duza grupa ludzi opisywala juz na forach i to nie tylko OPEL, ale i inne marki samochodow. Nie ma odpowiedzi. Ja juz tego bledu nawet nie kasuje. Auto smiga. To jest za ogolny blad po prostu. Moze byc wszystko zepsute. Nie jest wprost powiedziane. Ale mieszanka paliwowa, ktora moze zalezec od 100 czynnikow.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
30 lip 2017, o 08:56
przez Krzysiek499
Pectore po pierwsze: z tego co pisałeś to masz termostat do wymiany i nie jest to związane z błędem P0171 czyli ubogiej mieszanki. Po drugie co do tego "dzwonienia" sprawdź na ciepłym silniku i przy wchodzeniu na wyższe obroty czy jest te dzwonienie bliżej ściany grodziowej w okolicach kolektora ssącego. Niech jedna osoba wciska gaz a Ty nasłuchuj i daj znać czy występuje.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
30 lip 2017, o 09:32
przez Wigo48
Moje logiczne rozumowanie odnośnie występowania błędu p0171 jest następujące. Ponieważ zadaniem EGR jest zmniejszenie zużycia paliwa poprzez dodatkowy wlot spalin, wszystko jest w porządku póki prawidłowo działa EGR i kanaliki w kolektorze ssącym nie są zapchane. Gdy jeden z tych elementów nie działa skład mieszanki ulega zmianie i komputer pokazuje błąd ubogiej mieszanki zwiększając jednocześnie wymaganą porcję paliwa. Zużycie minimalnie wzrasta. Oczywiście auto chodzi normalnie, ale nieprawidłowość składu mieszanki występuje. To jest moje wytłumaczenie problemu. Usunięcie błędu polega na przeczyszczeniu zablokowanych kanałów kolektora ssącego i przeczyszczenia EGRa, który przestaje funkcjonować gdy kanały są niedrożne. Na koniec dodam, że z tym problemem jeżdżę już 2 lata i czekam z przeczyszczeniem kolektora do jakiejś innej okazji. Wkurzające mnie błędy kasuję co pewien czas ELM 327.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
30 lip 2017, o 12:32
przez Krzysiek499
Wigo48 prawie całkowicie zgadzam się z Tobą. Tylko, jak pisałem wcześniej może występować szarpanie auta. Jak błąd ubogiej mieszanki się pojawia i kanaliki w kolektorze dolotowym nie były czyszczone to polecam to zrobić. Gdy sam zawór EGR będzie nieprawidłowo funkcjonował to może nie być tego błędu, a będzie występowało szarpanie autem. Same czyszczenie zaworu może nic nie dać.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
29 cze 2018, o 08:48
przez Wigo48
Trzy lata jeżdziłem z błędem 0171.Dziś mój mechanik zrobił czyszczenie kanałków EGRa w kolektorze ssącym które były kompletnie zablokowane nagarem. Dlatego bład 017152 wyskakiwał co 100-150 km. Mam nadzieję, że teraz tak jak innym włascicielom astry h z tą dolegliwością którzy juz się z tym uporali poprawi mi się nastrój i nie będę musiał co kilka dni kasować tego błędu. Samochód jedzie o niebo lepiej, choć przedtem też bardzo nie narzekałem. Przy okazji również czyścił przepustnicę i EGR. Tween port nie był rozkręcany, bo klapy były w porządku,tzn nie klekotały. Dlatego polecam wszystki taki zabieg przy tym błędzie i poszarpywaniu. Koszt całości 300 zł. Przebieg 180tyś.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
30 cze 2018, o 11:45
przez Pavo
Dzięki za info. Mi tydzień temu wyskoczył ten błąd ale po paru odpaleniach samochodu zgasł. Mam nadzieję że na stałe. W razie czego skorzystam z uwagi.
Re: błędy p0136 i p0171
Napisane:
1 lip 2018, o 08:05
przez Wigo48
Od czasu czyszczenia kanałków EGR-a przejechałem 650 km w podobnych warunkach jak dotychczas.. Błąd ubogiej mieszanki 0171 nie wyskoczył jak zwykle po ok 100 km, a auto pracuje ciszej i reaguje lepiej, a pali o 0,3-05 l mniej. Wskazówka obrotów stoi idealnie w miejscu. Nie szarpie przy wolnej jeździe na 1 lub 2-ce, co przedtem było nie do osiągnięcia. Więc problem jak widać na załączonych wcześniej zdjęciach i omówiony w moim niedawnym poście został wyjaśniony i usunięty. Więc wszystkich borykających się z tym problemem zachęcam do tej raczej prostej naprawy. Koszt ok 300 zł.