Strona 4 z 5

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 8 gru 2014, o 16:41
przez mateuszws
Jestem po podmianie dwóch cewek, na jednej z nich było lekkie szarpniecie przy równe 4tys. obr, a na drugiej zaczyna się już tuż przed i zaczyna mrugać CHECK i wyłącza jeden cylinder, nie zawsze choć dość często.

Po sprawdzeniu na komputerze pokazało wypadanie zapłonu na 1 cylindrze i 4. Czyli na dwóch rożnych cewkach.

Dodam że po odpięciu przepływomierza problem lekko ustaje, choć czuć zamulenie w granicach 3-4 tys obrotów, czyżby to wina przepływki ?, bo ją także podmieniałem i przy 4tys. obr. było jednak delikatne szarpnięcie(ale czy przepływka ma wpływ na wypadanie zapłonu ?)

świece mam aktualnie założone nowe BRISK były NGK. Czy spróbować jeszcze na nowych NGK ?

Jeszcze jeden temat poruszę, auto ma seryjnie 170km, po wciśnięciu sport czuć znaczną różnice w przyspieszeniu, auto staje się żwawsze, czy jest taka możliwość, że ktoś wgrał na przycisk SPORT np. program na 204 KM ? I problemem szarpania mogą być niezgodne mapy ? Bo często zdarza się to na sporcie.

Podpowiedzcie coś, bo już nie mam sił, do tego auta.

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 14 gru 2014, o 23:04
przez mateuszws
Dodam jeszcze że kolektor wydechowy po ostrzejszej jeździe jest czerwony, w nocy to po prostu świeci..czy wpływ ma na to błąd: P0170, Fuel trim malfunction. Zbyt bogata mieszanka ? lub złe ustawienie zapłonu ?

wdaje mi się że pozostaje jechać do ASO i wgrać ori soft, bo być może ktoś wcześniej coś chipował i ustawił zbyt wysoka dawkę ???

Czy podmianka jeszcze Map Sensora ? bo jakiś mułowaty jest z niskich obrotów

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 15 gru 2014, o 15:50
przez sparspar
Gdybyś miał łańcuch rozrządu i czerwony kolektor to w większości przypadków wystarczy nowy łańcuch(bo rozrząd sie przestawia). Może na pasku jest podobnie, tego nie doświadczyłem. Powinieneś najpierw sprawdzić rozrząd. A potem ruszyć w drogę z podłączonym laptopem i zgrać logi dynamiczne op-comem. Podejrzewam sondę, wtryski lub pęknięty wydech przed sondą.... muszę jeszcze pomyśleć
A z mieszanka masz rację dopala się w kolektorze bo.....hmmmm tego jeszcze nie wiem. A może jest tak jak piszesz- winny komputer. Najpierw sprawdź ustawienie rozrządu, logi , wydech
Pozdrawiam

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 15 gru 2014, o 21:17
przez mateuszws
sparspar napisał(a):Gdybyś miał łańcuch rozrządu i czerwony kolektor to w większości przypadków wystarczy nowy łańcuch(bo rozrząd sie przestawia). Może na pasku jest podobnie, tego nie doświadczyłem. Powinieneś najpierw sprawdzić rozrząd. A potem ruszyć w drogę z podłączonym laptopem i zgrać logi dynamiczne op-comem. Podejrzewam sondę, wtryski lub pęknięty wydech przed sondą.... muszę jeszcze pomyśleć
A z mieszanka masz rację dopala się w kolektorze bo.....hmmmm tego jeszcze nie wiem. A może jest tak jak piszesz- winny komputer. Najpierw sprawdź ustawienie rozrządu, logi , wydech
Pozdrawiam


Był sprawdzany w czacie jazdy op-comem, wartości sond są w porządku , czyli wydech wygląda na szczelny,

doładowanie turbo już nie pamiętam, ale żeby głupoty nie palnąć chyba 1.8 bara

na benzynie i na gazie jest tak samo

Jutro jestem umówiony do ASO, zobaczymy co tam sprawdzą lub może wgrają nowy soft i oby było po problemie, poradzę im aby własnie zerknęli na rozrząd

dzięki za odpowiedzi :)

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 19 gru 2014, o 17:27
przez sparspar
Mateusz jak tam po wizycie w ASO, masz jakieś logi?
Interesuje mnie ta sonda:) no i te Twoje mapy wtrysku
Pozdrawiam

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 20 gru 2014, o 00:27
przez mateuszws
sparspar napisał(a):Mateusz jak tam po wizycie w ASO, masz jakieś logi?
Interesuje mnie ta sonda:) no i te Twoje mapy wtrysku
Pozdrawiam


W ASO tak, sprawdzili m.in.:
- turbo, ciśnienie jego doładowania, wszystko w porządku, (dodatkowo sprawdzili mi po VIN-ie, że w 2010r. była założona w ASO w Niemczech nowa turbina - także spoko)
- sondy ok
- przepływka ok
- cewka i sygnał do niej ok
- jak prosiłem aby mi sprawdzili jeszcze soft, lecz od razu poinformowali mnie, że jeśli mam chipa, to przy wgraniu nowego ich ori softu może ulec uszkodzeniu sterownik i koszt u nich 5 200 zł bleeee :( (lepiej było by kupić używany - wylogowany )
- wyszło że auto trzyma temp. 79-83⁰C czyli nie dogrzany silnik, więc sterownik dostaje sygnał z kompa i dawkuje bogata mieszankę paliwa i zapewne stąd te szarpania na i wskazujący błąd P017015, także kazali mi wymienić termostat, wymieniłem na Vahlera, ale dalej nie trzyma 90⁰C :( (aktualnie trzyma 86-88⁰C czyżby dupnięty termostat ? :/ ) zamówiłem jeszcze czujnika temp. silnika, jutro mam do odebrania w ASO, dam znać co po jego wymianie.

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 21 gru 2014, o 19:59
przez sparspar
Mateusz , z tego co piszesz to rozumiem, że spalanie Ci wzrosło?
Chciałbym to sobie jakoś poukładać, bo tak jak wspominałem raz miałem do czynienia z czerwonym kolektorem, ale na łańcuchu i pomogła wymiana. Chciałbym też Ci jakoś pomóc o ile zdążę znaleźć przyczynę przed tymi z ASO. Tylko problem ,że oni mają wgląd do auta:)
ps. wg mnie vahlery często szwankują, nawet za często...to chyba zależy na jaka partię trafisz, może to również być czujnik temp tak jak piszesz

Pozdrawiam

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 25 gru 2014, o 14:15
przez mateuszws
sparspar napisał(a):Mateusz , z tego co piszesz to rozumiem, że spalanie Ci wzrosło?
Chciałbym to sobie jakoś poukładać, bo tak jak wspominałem raz miałem do czynienia z czerwonym kolektorem, ale na łańcuchu i pomogła wymiana. Chciałbym też Ci jakoś pomóc o ile zdążę znaleźć przyczynę przed tymi z ASO. Tylko problem ,że oni mają wgląd do auta:)
ps. wg mnie vahlery często szwankują, nawet za często...to chyba zależy na jaka partię trafisz, może to również być czujnik temp tak jak piszesz

Pozdrawiam



Tak spalanie wzrosło :/ no jakbyśmy bliżej siebie mieszkali to można było by pozaglądać do auta, a tak, drugi koniec PL :P

Co do termostatu to mogłem kupić ori w ASO ?
Czujnik już kupiłem tylko wymienię go po świętach.

Jeszcze pytanie do was napiszcie mi:
- jakie pokazuje wam spalanie chwilowe na nagrzanym silniku, bo u mnie jest 1,2-1,7. A chyba powinno być 0,7 ?
- jaka temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy z testmode "Coolant"

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 25 gru 2014, o 17:55
przez MISIEK13111981
0,7 - 0.9 spalanie, temperatura 97-99.

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 25 gru 2014, o 23:15
przez tuszok
spalanie 0,8l/h a temp 99-102*C